zr s1800T project

(R)overtaken

Bericht door (R)overtaken »

Mr, B schreef:tja echt racen ga ik er niet mee doen, maar hij zal het circuit zeker wel gaan zien ;)
ophanging word niet zo zwaar aangepast, powerfex rubbers en hier en daar verstevigen.

kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen :twisted:
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
:mrgreen: Ik blijf dit topic volgen! Al remmen op het oog die al dat geweld moeten gaan beteugelen?
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Mr, B schreef: kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen :twisted:
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
Wil je dat uit de K-serie motor gaan halen? Dan zal het ongeveer neerkomen op dezelfde set-up als mijn MG ZS :mrgreen:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

ik ga het alleen non turbo proberen ;)

krukas, drijfstangen, zuigers, nokkenassen, klep veren, kleppen, cilinderkop bewerken,
throttle bodies, uitlaat (deels zelf maken) ECU, lichtgewicht vliegwiel, AP koppeling, en dan de rest nog :D 8)
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Dat wordt dan nog een hele uitdaging om daar +- 225 PK uit te gaan krijgen :lol: Alles wat je beschrijft is bij de MG ZS ook gebeurt ;) Als je eenmaal een turbo hebt gehad wil je nooit meer anders :mrgreen: Succes in iedergeval! Ben zeer benieuwd!

Oowjah, hoop dat je een goed adres hebt voor het programmeren van de ECU, heb hier nog een factuur liggen van 2750 euro!
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Mr, B schreef:ik ga het alleen non turbo proberen ;)

krukas, drijfstangen, zuigers, nokkenassen, klep veren, kleppen, cilinderkop bewerken,
throttle bodies, uitlaat (deels zelf maken) ECU, lichtgewicht vliegwiel, AP koppeling, en dan de rest nog :D 8)
Dan zit je nog niet aan de 200+. praat even met bruno, die heeft de zelfde mods. Hij zit rond rond 190.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Maar Bruno heeft ook een tot 2.0 vergrootte K-series die met gemak 240pk moet leveren 8)

Kijk maar eens op www.VGKracing.com ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

maar hoe zit het dan met de nokkenassen als er een turbo op gaat, zijn daar speciale voor of maakt dat niet uit?
en kwa zuigers zijn daar nog speciale voor om de compressie te verlagen?

op de standaard 1.8 turbo, is dat een mechanisme turbo?
of moet je dan weer met de kabelboom en ecu gaan spelen ;)

de meer power de beter 8) :lol:
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Even een klein idee gevend qua hoofd onderdelen op de MG ZS 1.8 Turbo...

Fast Road Pipercams:
Afbeelding

Sterkere Cilinderbussen:
Afbeelding

Kortere Drijfstangen (compressie verlaging) en Sterkere Zuigers:
Afbeelding

Injectoren met hogere capaciteit
Afbeelding

En de Turbo natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

met die compressie verlaging waar komt het dan op uit?
normaal 10.5
verhoogde 11.2:1 of 12.0.1
moet je dan rond de 9 uitkomen of nog lager.

waar kan je dat soort zuigers/bussen en drijfstangen krijgen. ben aan het zoeken geweest maar kan ze niet vinden :(
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee :oops: Heb het niet zelf gedaan :|

Maar misschien is dit wat ;) Komen veel bekende dingen van de MG ZS naar voren alleen is dit allemaal non-turbo volgens mij... http://www.dvapower.co.uk/
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Even kijken in het topic van bruno ;) die heeft dat 2.0 onderblok gekocht en had er toen een link van het bedrijf bijgezet die dat soort dingen verkocht
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
anders moet je hem op nieuw laten keuren, hoeft natuurlijk niet maar als je dan een zwaar ongeluk krijg (vooral met een rally auto) gaan ze alles controleren.
en dan ben je niet verzekerd en mag je zelf voor alle kosten op draaien.
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mr, B schreef:dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
Staat ergens welke exacte motorcode in jouw auto hoort dan? Bij mijn weten niet namelijk, dus kan de rally organisatie het ook niet controleren.

In jouw auto hoort natuurlijk wel een 18K4K te liggen(Dat zijn de VVC's), maar ook dat staat nergens. Rover heeft nooit aan behoorlijke boekhouding gedaan, er zijn wel lijstjes met motornummers maar ie zijn nooit direct gekoppelt aan auto's, zo weet je nooit of en 416 uit 1998-99 een oud of een nieuw type spanrol heeft. De ene keer is het het nieuwe type en een auto die een jaar nieuwer plots weer het oude type als er ergens een bestelling terug werd gevonden of oude voorraden werden opgemaakt.
Ik verdenk ze er zelfs wel eens van dat wanneer een mal versleten of beschadigd raakte dat ze terwijl die vervangen werd doorleuk met de mal van een model eerder aan de gang gingen. (Dat past ook...dus..)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

klopt wel, motoren hebben geen eigen "persoonlijke" code.
maar als ik er een 2.0 blok in leg en er gebeurt iets waardoor ze daar specifiek naar gaan kijken ben je niet verzekerd.
en het moet wel een (redelijk :lol: ) straat legale auto blijven
gas is alles remmen is angst
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Ik heb (o.a.) de kop voor Bruno zijn 2.0 geport en geflowd. Als je zover bent moet je maar eens laten weten wat je wensen zijn.
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

ga eerst de carrosserie helemaal klaarmaken, maar als ik bij de motor kom krijg jij een pb ;)
gas is alles remmen is angst
Plaats reactie