Ik blijf dit topic volgen! Al remmen op het oog die al dat geweld moeten gaan beteugelen?Mr, B schreef:tja echt racen ga ik er niet mee doen, maar hij zal het circuit zeker wel gaan zien
ophanging word niet zo zwaar aangepast, powerfex rubbers en hier en daar verstevigen.
kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
zr s1800T project
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Dat wordt dan nog een hele uitdaging om daar +- 225 PK uit te gaan krijgen Alles wat je beschrijft is bij de MG ZS ook gebeurt Als je eenmaal een turbo hebt gehad wil je nooit meer anders Succes in iedergeval! Ben zeer benieuwd!
Oowjah, hoop dat je een goed adres hebt voor het programmeren van de ECU, heb hier nog een factuur liggen van 2750 euro!
Oowjah, hoop dat je een goed adres hebt voor het programmeren van de ECU, heb hier nog een factuur liggen van 2750 euro!
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Dan zit je nog niet aan de 200+. praat even met bruno, die heeft de zelfde mods. Hij zit rond rond 190.Mr, B schreef:ik ga het alleen non turbo proberen
krukas, drijfstangen, zuigers, nokkenassen, klep veren, kleppen, cilinderkop bewerken,
throttle bodies, uitlaat (deels zelf maken) ECU, lichtgewicht vliegwiel, AP koppeling, en dan de rest nog
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Maar Bruno heeft ook een tot 2.0 vergrootte K-series die met gemak 240pk moet leveren
Kijk maar eens op www.VGKracing.com
Kijk maar eens op www.VGKracing.com
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
maar hoe zit het dan met de nokkenassen als er een turbo op gaat, zijn daar speciale voor of maakt dat niet uit?
en kwa zuigers zijn daar nog speciale voor om de compressie te verlagen?
op de standaard 1.8 turbo, is dat een mechanisme turbo?
of moet je dan weer met de kabelboom en ecu gaan spelen
de meer power de beter
en kwa zuigers zijn daar nog speciale voor om de compressie te verlagen?
op de standaard 1.8 turbo, is dat een mechanisme turbo?
of moet je dan weer met de kabelboom en ecu gaan spelen
de meer power de beter
gas is alles remmen is angst
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Ik heb eerlijk gezegd geen idee Heb het niet zelf gedaan
Maar misschien is dit wat Komen veel bekende dingen van de MG ZS naar voren alleen is dit allemaal non-turbo volgens mij... http://www.dvapower.co.uk/
Maar misschien is dit wat Komen veel bekende dingen van de MG ZS naar voren alleen is dit allemaal non-turbo volgens mij... http://www.dvapower.co.uk/
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
anders moet je hem op nieuw laten keuren, hoeft natuurlijk niet maar als je dan een zwaar ongeluk krijg (vooral met een rally auto) gaan ze alles controleren.
en dan ben je niet verzekerd en mag je zelf voor alle kosten op draaien.
anders moet je hem op nieuw laten keuren, hoeft natuurlijk niet maar als je dan een zwaar ongeluk krijg (vooral met een rally auto) gaan ze alles controleren.
en dan ben je niet verzekerd en mag je zelf voor alle kosten op draaien.
gas is alles remmen is angst
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Staat ergens welke exacte motorcode in jouw auto hoort dan? Bij mijn weten niet namelijk, dus kan de rally organisatie het ook niet controleren.Mr, B schreef:dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
In jouw auto hoort natuurlijk wel een 18K4K te liggen(Dat zijn de VVC's), maar ook dat staat nergens. Rover heeft nooit aan behoorlijke boekhouding gedaan, er zijn wel lijstjes met motornummers maar ie zijn nooit direct gekoppelt aan auto's, zo weet je nooit of en 416 uit 1998-99 een oud of een nieuw type spanrol heeft. De ene keer is het het nieuwe type en een auto die een jaar nieuwer plots weer het oude type als er ergens een bestelling terug werd gevonden of oude voorraden werden opgemaakt.
Ik verdenk ze er zelfs wel eens van dat wanneer een mal versleten of beschadigd raakte dat ze terwijl die vervangen werd doorleuk met de mal van een model eerder aan de gang gingen. (Dat past ook...dus..)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!