druppels onder de passagierskant (koelvloeistof?)
druppels onder de passagierskant (koelvloeistof?)
hey allemaal, ik ben nieuw hier, heb sinds enkele dagen mijn MG zr 105 1400tj .vandaag eerste keer alleen gereden (met l uiteraard ).
hele dag geen problemen, rijd ik de oprit op bij men thuis zie ik sporen van lekkage op de oprit . als ik de motorkap open doe zie ik dat de koelvloeistof uit de half dichtgedraaide dop uitgesijpelt is dus ligt er lichtbruine vloeistof over de darmen die daar lopen en een beetje verder ligt ook roze koelvloeistof . onder de passagierskant lekken soms bruine druppels . iemand raad ? dankjewel!
groeten vanuit belgië , mitchell.
hele dag geen problemen, rijd ik de oprit op bij men thuis zie ik sporen van lekkage op de oprit . als ik de motorkap open doe zie ik dat de koelvloeistof uit de half dichtgedraaide dop uitgesijpelt is dus ligt er lichtbruine vloeistof over de darmen die daar lopen en een beetje verder ligt ook roze koelvloeistof . onder de passagierskant lekken soms bruine druppels . iemand raad ? dankjewel!
groeten vanuit belgië , mitchell.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
de losse dop was blijkbaar de oorzaak van de onnodige paniek .bam schreef:Als er gewoon licht roze vloeistof in het reservoir zit en de dop zat los dan was die losse dop mogelijk de oorzaak.
Opvullen en dop weer vastdraaien.
Maar als het bruin van kleur is, ja dan heb je een probleem
tog bedankt voor de snelle reacties .
dan heb ik nog een vraagje over de banden.
ik heb laag profielbanden , weet iemand hoeveel bar er vanvoor en vanachter op moet?
groetjes mitchell
Ik rijd met 225 45 18 en zet ze op 2.5 bar, anders slijten ze aan de buitenzijde met 2.5 slijten ze gelijkmatig en dat stuurt lekker maar ik heb een totaal ander type auto.
Dus slijten ze aan de buitenzijde dan zijn ze te zacht slijten ze in het midden van het profiel dan zijn ze te hard. Maar ik zou niet harder dan 2.5 gaan.
Dus slijten ze aan de buitenzijde dan zijn ze te zacht slijten ze in het midden van het profiel dan zijn ze te hard. Maar ik zou niet harder dan 2.5 gaan.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
normaal gesproken 2.0 tot 2.4, ik vind zelf dat wat harder prettig rijd. Het voelt wat preciezer, wel iets minder grip)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!