druppels onder de passagierskant (koelvloeistof?)

Plaats reactie
basspower

druppels onder de passagierskant (koelvloeistof?)

Bericht door basspower »

hey allemaal, ik ben nieuw hier, heb sinds enkele dagen mijn MG zr 105 1400tj .vandaag eerste keer alleen gereden (met l uiteraard :p).
hele dag geen problemen, rijd ik de oprit op bij men thuis zie ik sporen van lekkage op de oprit . als ik de motorkap open doe zie ik dat de koelvloeistof uit de half dichtgedraaide dop uitgesijpelt is dus ligt er lichtbruine vloeistof over de darmen die daar lopen en een beetje verder ligt ook roze koelvloeistof . onder de passagierskant lekken soms bruine druppels . iemand raad ? dankjewel!

groeten vanuit belgië , mitchell.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Was deze MG, in vergelijk met gelijkwaardige MG's erg goedkoop?
Zo ja en zit er in die plastic-koelvloeistofbol bruine smurrie ipv koelvloeistof ... dan hebben ze je een auto verkocht met een kapotte koppakking.

... ik hoop voor je dat ik het mis heb.
You can go fast ... but I can go anywhere.
basspower

Bericht door basspower »

ik heb hem 2de hands gekocht bij iemand dat er veel verstand van heeft .
hij is van 2002 , 1400tje 116000 km's 3250€ :) .
en er zit gewoon licht roze vloeistof in de bol .

groetjes mitchell
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Als er gewoon licht roze vloeistof in het reservoir zit en de dop zat los dan was die losse dop mogelijk de oorzaak.
Opvullen en dop weer vastdraaien.
Maar als het bruin van kleur is, ja dan heb je een probleem

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Het kan ook een lekkende waterpomp, of thermostaathuis zijn... die zitten ook aan die kant. Welkom trouwens :P
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Yme
MG-R Freak
Berichten: 574
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:16 pm
Woonplaats:
Locatie: Assen

Bericht door Yme »

Kan dan ook dat zn dop stuk is, heb ik met de 200 gehad bleek de dop geen druk aan te kunnen.
basspower

Bericht door basspower »

bam schreef:Als er gewoon licht roze vloeistof in het reservoir zit en de dop zat los dan was die losse dop mogelijk de oorzaak.
Opvullen en dop weer vastdraaien.
Maar als het bruin van kleur is, ja dan heb je een probleem
de losse dop was blijkbaar de oorzaak van de onnodige paniek :D.
tog bedankt voor de snelle reacties .
dan heb ik nog een vraagje over de banden.
ik heb laag profielbanden , weet iemand hoeveel bar er vanvoor en vanachter op moet?

groetjes mitchell
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik rijd met 225 45 18 en zet ze op 2.5 bar, anders slijten ze aan de buitenzijde met 2.5 slijten ze gelijkmatig en dat stuurt lekker maar ik heb een totaal ander type auto.

Dus slijten ze aan de buitenzijde dan zijn ze te zacht slijten ze in het midden van het profiel dan zijn ze te hard. Maar ik zou niet harder dan 2.5 gaan.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik rijd ook met 2.5 bar en dan in de maat 205/40/17
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

normaal gesproken 2.0 tot 2.4, ik vind zelf dat wat harder prettig rijd. Het voelt wat preciezer, wel iets minder grip)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie