conversie zr 160 voorremmen nuttig?
conversie zr 160 voorremmen nuttig?
heb deze avond op het engels mg r forum de conversie gelezen om de remmen van de 105 om te zetten naar die geventileerde van de 160 enkel vooraan...
nu is mijn vraag is het verschil groot genoeg om daar geld aan te hangen?
vind persoonlijk dat mijn 105 niet hard genoeg remt en zou natuurlijk wat meer rempower willen met zo weinig mogelijk geld tegen aan te smijten.
grtz
nu is mijn vraag is het verschil groot genoeg om daar geld aan te hangen?
vind persoonlijk dat mijn 105 niet hard genoeg remt en zou natuurlijk wat meer rempower willen met zo weinig mogelijk geld tegen aan te smijten.
grtz
Hangt ervan af wat je met je auto doet. Ik heb de ZR160 setup geplaatst nadat ik na 5 rondjes op zandvoort oververhitte remmen had. Daarna nooit meer last van gehad.
Je merkt het verschil wel goed moet ik zeggen.
Je merkt het verschil wel goed moet ik zeggen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik blijf mijn bedenkingen hebben over slecht functionerende 262 sets.
bij 95% van alle rovers met 262v's is er nog nooit onderhoud geweest aan de remmen of de vloeistof. Dan wordt er geklaagt over hoe slecht de remmen zijn, en worden ze vervangen door een nieuwe set of zelfs 282's, die jong of zelfs nieuw zijn. Vaak gereciveerde klauwen en altijd nieuwe vloeistof.
En voila, veel betere remmen, dus die oude 262's moeten wel troep zijn.
Terwijl er dan dus oude 262's t.o.v. veel nieuwere 282's worden vergeleken.
262's mits in redelijke staat, zijn prima in staat om een rover meerder malen vanaf hoge snelheid te stoppen zonder fading.
Als ze dat nu niet kunnen, dan wordt het gewoon tijd voor onderhoud.
Als je vind dat ze daarna nog niet goed genoeg functioneren, dan pas kun je gaan kijken naar de upgrade 262's en de nog betere 282's.
maar dat is een limiet die je eigenlijk echt alleen op een circuit tegenkomt.
bij 95% van alle rovers met 262v's is er nog nooit onderhoud geweest aan de remmen of de vloeistof. Dan wordt er geklaagt over hoe slecht de remmen zijn, en worden ze vervangen door een nieuwe set of zelfs 282's, die jong of zelfs nieuw zijn. Vaak gereciveerde klauwen en altijd nieuwe vloeistof.
En voila, veel betere remmen, dus die oude 262's moeten wel troep zijn.
Terwijl er dan dus oude 262's t.o.v. veel nieuwere 282's worden vergeleken.
262's mits in redelijke staat, zijn prima in staat om een rover meerder malen vanaf hoge snelheid te stoppen zonder fading.
Als ze dat nu niet kunnen, dan wordt het gewoon tijd voor onderhoud.
Als je vind dat ze daarna nog niet goed genoeg functioneren, dan pas kun je gaan kijken naar de upgrade 262's en de nog betere 282's.
maar dat is een limiet die je eigenlijk echt alleen op een circuit tegenkomt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
wat gebeurd er precies als je een paar keer hard remt? Blijft hij hetzelfde remmen(slecht) en wordt het plotseling veel slechter en wordt je pedaal keihard of juist heel zacht?
Bij keihard is je vloeistof aan de kook, en is er vrijwel zeker niets mis met schijven of blokken. En remvloeistof kookt steeds makkelijker nagelang het meer verontreinigd is met water.(hydrofiele vloeistof)
Bij keihard is je vloeistof aan de kook, en is er vrijwel zeker niets mis met schijven of blokken. En remvloeistof kookt steeds makkelijker nagelang het meer verontreinigd is met water.(hydrofiele vloeistof)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!