conversie zr 160 voorremmen nuttig?

Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Om hier even op verder te gaan... (vind het wat nutteloos om er een nieuw topic voor te starten).

Ook ik zou de remmen van men Zr 105 willen upgraden.

Ik had gedacht aan de Brembo Sport Kit FS.041.027.
Deze bevat gegroefde remschijven van diameter 262mm, max dikte 21mm, min dikte 19mm.
Bijhorend in de kit ook Brembo remblokken.

Volgens de Brembo-site zou dit zonder enige aanpassing moeten passen op het standaard systeem. Van vervanging van de remklauwen wordt dus niet gesproken.
Echter na wat zoekwerk op het Mg-rover.org forum las ik dat de Zr 105 dezelfde schijven heeft als de Rover 25, nl. massieve schijven van 13mm dik.

Met Brembo schijven van 21mm kan het dan toch niet anders dat de klauwen ook vervangen moeten worden?
Op de Brembo-site vind ik echter geen klauwen-upgrade.

Op het xpower forum vond ik dat de Zr 160 geventileerde schijven heeft vooraan. Kan ik dan de klauwen van de 160 gebruiken voor Brembo schijven van 21mm?

Of korter gezegd: van welk Mg model kan ik dus best de klauwen overzetten op men 105?
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

er zijn bij de 25 2 soorten schijven gebruikt van 262mm. ( of dit bij mg ook zo is weet ik niet )

Het verschil in dikte zit hem erin dat de ene geventileerd ( 21mm )is en de ander massief ( 13 mm ) is.
je zal dus even moeten kijken wat je er nu onder hebt zitten. geventileerde of massieve.
dit betekend als jij nu 13 mm massieve schijven zou hebben dat je de klauwen ook zou moeten vervangen als je er 21 mm schijven onder wilt zetten.

volgens mij zitten er onder een zr 160 nog grotere schijven.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Klopt, ik had het ook gelezen van de 2 types schijven als jij je kenteken invoerde.
Maar op de Engelse fora vind ik enkel sprake van de 13mm schijven :?

Ik moet idd even kijken nar wat er nu onder zit maar ben al wat op voorhand aan't rondkijken :P

De 160 zou idd grotere schijven hebben (282mm) had ik enkele malen gelezen maar op deze link staat dan weer diameter 262mm :evil:
http://www.xpowerforums.com/MG_ZR160_Tech.htm
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb Mintex geboord en gegroefd onder de BRM, deze heeft standaard al goeie remmen hoor, maar merk wel dat de mintexen minder snel last hebben van fading iig 8)
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Brm heeft dezelfde remmen als de Vi hoor ;).

En als je nu 262 solid hebt moet je ook je klauwen vervangen. Je moet de klauwen bij de schijven hebben zegmaar.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Puempel
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel »

I have all you need for a conversion to ventilated 262mm Discs. ;)

On interest PM...
Plaats reactie