Pagina 4 van 4

Geplaatst: za dec 26, 2009 10:26 pm
door frank de jonge
Mayo vorming kan ook komen doordat je alleen korte afstanden rijdt.

Er hoopt zich condens op in het carter. Wat te doen, ff uurtje of 3/4 gassen op de autobahn en de boel is weer zoals het hoort ;)

Dit euvel ook al meegemaakt met de ZR en toen zag ik op DF deze tip.
Proberen en hoppa, geslaagde actie.

Nog geen last weer gehad.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 12:36 am
door Grade
pfff dat lijkt me geen goed idee :roll: , stel je hebt wel een lekke koppakking en dan ga je 3/4 uur gassen op de autobahn, kunje gelijk een nieuw blok bestellen.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 12:06 pm
door Puempel
In the first place you should check if your coolant reservoir cap is ok, cause they sometimes can't hold the pressure. Just change it, a new one costs around 7€. Next thing you should check is the waterpump, therefore you have to remove the cambelt cover und look for white water residues. In both cases you won't see the leak directly as a puddle under the car or something like that.

After that you should consider the head gasket, if that's the case feel free to come around (approx. 60km) as I can help you out with that one. ;)

Cheers

Geplaatst: ma dec 28, 2009 12:07 pm
door frank de jonge
Mensen gaan altijd direct van het ergste uit.

Als jij alleen maar korte afstanden rijdt <10km dan krijg je die drab ook gewoon. Helemaal met dit koudere weer.

Eerst problemen zien te vinden of het wel echt een probleem is.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 12:37 pm
door mg-zs
Ga eens bij Van Noort langs ;)

Geplaatst: ma dec 28, 2009 6:23 pm
door Bart-K
frank de jonge schreef:Als jij alleen maar korte afstanden rijdt <10km dan krijg je die drab ook gewoon. Helemaal met dit koudere weer.
En als je dan eerst kijkt of er koelvloeistof verdwenen is dan weet je meteen of je een HGF hebt.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 6:54 pm
door white_cobra
Die mayo vorming heb ik niet meer. het enisgte op dit moment is verlies van koelvloeistof. en 2 garage's (1 ex mg-r dealer) kunnen niet achterhalen waar het blijft. koppakking etc is al vervangen samen met het hele blok 2a3 maand geleden.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 7:25 pm
door frank de jonge
Koelvloestof controleer ik altijd voor ik ga rijden, net als de olie.

Heb zelf nog geen verliezen kunnen constateren.

Geplaatst: ma dec 28, 2009 10:07 pm
door p@p@zs
@ Frank: Trek jij voor elk ritje de kap open????

Kijk ik hooguit 1x in de maand naar :|

Geplaatst: ma dec 28, 2009 10:28 pm
door frank de jonge
Ik kijk elke dag ja :)
Ook puur omdat ik de techniek van motoren gewoon erg leuk vindt :)

Geplaatst: di dec 29, 2009 2:45 pm
door Grade
in amerika doen echt heel veel mensen het bij elke rit al zijn de afstanden wel wat groter natuurlijk... ik doe het ongeveer om de 2 weken even kijken....

Geplaatst: di dec 29, 2009 7:22 pm
door p@p@zs
Ik rij d ook bijna nooit in de Zed, zaterdag voor de boodschappen, af en toe naar De Meern.
Mama Loe maakt de meeste km's, voor d'r werk ;)

Geplaatst: wo dec 30, 2009 4:09 pm
door Puempel
robyoko schreef: ...
I wasn't quite sure which engine he has and you're damn right the inlet manifold gaskets of the plastic ones often go pop, especially if they are the old black ones.

Cheers