het houd niet op update 26/12/09 :(

white_cobra

het houd niet op update 26/12/09 :(

Bericht door white_cobra »

na dik 2 weken lekker in frankrijk te hebben gezeten kom ik terug in NL
en denk laat ik na 2 weken de ZR maar weer eens starten.
natuurlijk zonder problemen in 1 keer gestart. wat mij alleen direct opviel was dat de koelvloeistof helemaal leeg was (geen natte bekleding of lek sporen op straat of blok) koel vloeistof bij gevuld en maar direct naar garage gereden (zonder problemen motor liep heel mooi) daar aangekomen kreeg ik te horen waarschijnlijk lekker koppakking.
na een paar uur belde de garage mij dat mijn motor blok niet te maken was. er waren een aantal bussen in mijn onderblok gezakt (wat het ook moge betekenen :? ) REPARATIE dik 4000 euro :? .

nu heb ik er voor gekozen om er een ander blok in te zetten dit geintje kost mij rond 1400. alleen was er zo snel geen ZR blok beschikbaar in mijn omgeving en komt er nu een R45 blok in (1.4 wat ik ook had)
ga ik kwa prestaties hier veel op achter uit of zijn die zr en rover 1.4 blok nagenoeg het zelfde????
Laatst gewijzigd door white_cobra op za dec 26, 2009 7:30 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: deze blokken zijn exact gelijk, maar waarom niet gelijk een 1.8 vvc.
frekkel heeft nog zo'n blok en richard van noort heeft ze ook ....en komt je auto nog halen ook.
en bij richard ruil je je oude blok gewoon in.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zo,
das ff lullig terugkomen van vakantie :(
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

ja da's balen zeg! :| succes met het herstel!

en sinds wanneer gaat je koppakking lek van stilstaan?? :shock: niet een van je vrienden je sleutel toevallig :?

@MARVON, als je de overstap maakt van een 1.4 blok naar een 1.8vvc moet je wel meer aanpassen lijkt me (remmen, uitlaat?)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

kan, maar het hoeft niet.

Wat wel moet gebeuren is de ECU en draadboom(die krijg je er vast wel bij van bv frekkel) en daarna moet hij bij een dealer aan de computer vanwege de nieuwe ecu in combi met het alarm.

Je zou ook een probleempje kunnen krijgen met uitstoot, die oudere motoren zijn EU2, en vanaf ~2001 voldoen ze aan de EU3 emissie norm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ai das geen lekker thuiskomertje :cry:
white_cobra

Bericht door white_cobra »

helaas zit het nieuwe blok er al bijna in als het goed is kan ik maandag mijn auto al weer ophalen.

volgende keer beter ik ging er namelijk vanuit dat mijn auto hergekeurd moest worden als ik er een zwaarder blok in zou zetten. ik kon ook niet wachten totdat ik een beter blok tegen zou komen want ik heb mijn auto nodig voor mijn werk en kan niet zonder :cry:

ik ga er wel iets op vooruit de kilometer stand is namelijk veel minder.
die van mijn oude blok stond op 156000 (jan. 2004) en mijn nieuwe blok is een half jaar nieuwer (midden 2004) (in van de laatste 45 blokken mss :? )en de helft minder nog geen 80000.
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

nou mooi dat je m maandag weer kunt ophalen! en voor 1400 is het dan nog een nette prijs! (dat kost het bijna al om je pakking te laten vervangen).. 8)

de 45 heeft een iets hogere uitstoot dus ik hoop dat je niet in de problemen komt (al is het verschil erg klein). Wel goed dat even te vragen bij de garage (bij welke garage heb je het laten doen?)

wat ik me nog wel afvroeg, de latere 45 (na 2000) is volgens mij niet geleverd met een 1.4 blok, dus dan komt jouw blok toch uit een oudere 45 (correct me if I'm wrong)

@118GTR met een sprong van 103 naar 160 pk :P zou ik echt m'n remmen vervangen, dan heb je denk ik toch tekort :?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: krijg je het oude blok mee terug ,of heb je het kunnen inruilen.?
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

103pk -> 160pk is officieel ook herkeuren bij de RDW.. Remmen vervangen is dan ook wel verstandig ja ;)
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

zo das echt minder om te lezen van je motorblok
wel super dat het zo snel gefixed is.
vergeet niet om na te kijken wanneer / of de koppakking van het nieuwe blok is gedaan anders zit je straks weer met het koppakking probleem
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

WouterRover25 schreef:
@118GTR met een sprong van 103 naar 160 pk :P zou ik echt m'n remmen vervangen, dan heb je denk ik toch tekort :?
zei ik dat ik het af zou raden dan? Ik zeg alleen dat het niet absoluut nodig is. Het blijft een auto van 1000kg, met dezelfde hoeveelheid grip en staat dus net zo snel stil als nu.
Het gaat pas mis als je je rijstijl DRAMATISCH gaat veranderen. M.a.w. als je gewoon van plan bent om je aan de verkeersregels te houden, dan voldoen ze net zo goed als nu het geval is.
Maar ja, dan is 103pk ook genoeg.
p.s. het is of 105pk naar 160 of 103pk naar 158, afhankelijk van welke telling je houd.(die van Rover of een echte)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
white_cobra

Bericht door white_cobra »

UPDATE :D:

nu een kleine week en 1800 euro verder :cry: ff een update:

de garage heeft net gebeld het volgende is gebeurd:

zoals bekend:
- Nieuw motorblok (kleine verandering) (een gereviseerd ZR Blok uit 05)
km stand 90.000 km 60.000 minder dan mijn oude.

- nieuwe koppelingsplaten (oude waren ookbijna versleten)

- nieuwe airco systeem

- nieuwe waterpomp + Radiator

- Xenon verlichting (pilot :D)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: denk dat je voor 1800 euro dan niet mag mopperen.
bv een koppakking kost met beurt alleen al dik 1100 euro
koppeling los tegen de 300
en minder km. lijkt dus veel geld maar is het eingelijk niet,
hou hem heel en geniet ervan. ;)
Afbeelding
white_cobra

Bericht door white_cobra »

ik mopper ook helemaal niet :D ik had meer richting de 2500 verwacht toen ik hoorde wat de schade was. ik had nog net op de valreep een ZR 105 blok kunnen vinden voor gelukkig weinig :D en volgens de garage verkeerd deze nog topform.

al bij al veel geld maar ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben 8)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

white_cobra schreef:
al bij al veel geld maar ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben 8)
:mrgreen: dat horen graag
Afbeelding
Plaats reactie