1998 mgf VVC tikkend en piepend geluid bij gas geven

Plaats reactie
Diar
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za sep 17, 2022 3:37 am
Woonplaats: Brielle

1998 mgf VVC tikkend en piepend geluid bij gas geven

Bericht door Diar »

Beste forumleden,

Video over tikkende kwestie

https://youtu.be/mFJsz3QBojc

Ik heb momenteel een irritant probleem met mijn MGF. De laatste dagen begon de motor een tikkend geluid te maken bij alle vormen van acceleratie, het begint te tikken zelfs als ik heel weinig gas geef. Begint ook te piepen als ik wat meer gas geef.

Ik heb de olie gecontroleerd die net onder de lage markering op de peilstok stond. Ik heb het sindsdien bijgevuld met castrol half synthetisch 10w40. Koelvloeistof was ook net onder de lage streep heb nog niet de kans gehad om de juiste koelvloeistof te kopen maar dat zal ik doen voordat ik weer ga rijden.
Beide niveaus waren een paar maanden geleden in orde toen ik het liet onderhouden. Tussen toen en nu heb ik 9000 kilometer met de auto gereden.

Als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn, hoor ik graag uw input.

Heb ook een filmpje gemaakt van het geluid.

Met vriendelijke groeten,
Diar
rovik88
MG-R Regular
Berichten: 34
Lid geworden op: wo apr 06, 2022 4:52 pm
Woonplaats: Overijssel

Re: 1998 mgf VVC tikkend en piepend geluid bij gas geven

Bericht door rovik88 »

Hoi Diar,

Was je koelvloeistof altijd zo laag? Wat is je olieverbruik zoal per 1000km? Op mg-rover.org zijn trouwens veel MG rijders actief. Wellicht dat je daar sneller een antwoord kunt verwachten op je vraag is zo mijn idee.
1994 Rover 827 Si Automaat met Honda V6, Nightfire Red Pearlescent
1985 Rover SD1 2600 VdP Manual, Moonraker Blue

'When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious s**t' - Dr. Emmett Brown (Back to the Future 8))
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: 1998 mgf VVC tikkend en piepend geluid bij gas geven

Bericht door Bart-K »

Altijd moeilijk te beoordelen op zo'n telefoon camera maar klinkt als een serieus lek in je uitlaat of spruitstuk.

Ook zou ik je op het hart willen drukken om je olie en koelvloeistof vaker dan 1x in de 9000km te controleren.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie