Problemen met starten en misfires voor de eerste paar km

Plaats reactie
IzMeSaBo
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 05, 2020 11:15 pm
Woonplaats: Wapenveld

Problemen met starten en misfires voor de eerste paar km

Bericht door IzMeSaBo »

Goedemiddag,

Ik heb sinds een paar maandjes een (voor mij) nieuwe MG-F VVC uit 1996. De auto heeft perfect gereden voor 10.000km, maar sinds een paar weekjes zijn er een paar probleempjes.

Met het starten is het ongeveer 50/50 of hij goed start of niet. Als hij niet goed start duurt het soms wat langer om hem te starten en hij draait heel onstabiel voor een paar seconden. Daarna blijft de auto hoog in de toeren en misfired die voor zo'n 2 kilometer als ik op het gas ga. Als de auto wel goed start zijn er verder ook geen problemen.

Ik heb echt geen idee wat de oorzaak hiervan is en ik hoop dat iemand me misschien kan helpen.
Als er nog verdere informatie nodig is hoor ik dit ook graag.

Groet Sasha :)
Johan Corbijn
MG-R Regular
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 8:20 pm
Woonplaats: Terneuzen

Re: Problemen met starten en misfires voor de eerste paar km

Bericht door Johan Corbijn »

Probeer eens een nieuwe of andere lambdasonde (de 1e vanaf het spruitstuk). Ik heb ook problemen gehad met beroerd starten en/of lopen en heb deze al 4 of 5 keer vervangen. Als ik weer wat 'hikjes' opmerk, gaat er direct een nieuwe in en is het weer voor onbepaalde tijd over. Een OEM is niet perse beter dan een aftermarket.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Problemen met starten en misfires voor de eerste paar km

Bericht door Mista T »

Hoe is het koelvloeistof niveau?
kleine vloeistof lekkage in inlaatspruitstuk kan ervoor zorgen dat er wat koelvloeistof in je cilinders loopt,
start hij ook 3 pitten en duurt even voor het droog is.

Bougiekabels misschien versleten?
Toevallig bij wat vochtiger weer willen deze doorslaan dus daardoor geen goede vonk/
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
rovik88
MG-R Regular
Berichten: 34
Lid geworden op: wo apr 06, 2022 4:52 pm
Woonplaats: Overijssel

Re: Problemen met starten en misfires voor de eerste paar km

Bericht door rovik88 »

Geen ervaring met MG aan deze Rover zijde, maar ik zou het inderdaad zoeken in de ontsteking of brandstof management. Mocht je een onderdeelnummer of een exploded view nodig zijn kan ik je daar wel aan helpen, zodat je wat makkelijker onderdelen vindt (weet niet hoe zo'n probleem dit is bij MG F modellen).
1994 Rover 827 Si Automaat met Honda V6, Nightfire Red Pearlescent
1985 Rover SD1 2600 VdP Manual, Moonraker Blue

'When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious s**t' - Dr. Emmett Brown (Back to the Future 8))
Plaats reactie