Vrageh mgf: uitlaat, trillend stuur remmen, veerbollen.

Plaats reactie
User1111
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 24, 2021 12:12 am
Woonplaats: Aalsmeer

Vrageh mgf: uitlaat, trillend stuur remmen, veerbollen.

Bericht door User1111 »

Hallo allemaal, ik ben sinds kort een eigenaar van een mgf uit 2001. Nu heb ik hem een paar dagen en zijn me er een aantal dingen die ik me afvraag:
-De gene bij wie ik hem kocht zei dat ik de veerbollen kon laten vervangen als ik wouw daar zou die comfortabeler van rijden. Nu rijd ik er al een paar dagen mee en merk ik die hij wel stug is maar ik heb er verder geen last van en vind hem prima rijden alleen ik vroeg me af of het wel nodig is om hem te vervangen misschien omdat het gevaarlijk/schadelijk is.

-Een ander ding dat ik heb gemerkt is dat als ik heel hard op de rem trap de stuur best wel erg begint te trillen, als ik zacht/normaal rem heb ik er geen last van maar als ik hard rem dan voel ik hem erg trillen. Is dit gevaarlijk/schadelijk? Moet ik dit laten maken en wat kan het zijn?

-Uitlaat ik heb er nu een standaard uitlaat op maar de auto is wel getuned en hij heeft pops and bangs nu heb je een sportuitlaat nodig als je de pops and bangs goed wil horen zei de verkopen. Nu vraag ik me af welke uitlaat mogelijkheden er zijn en waar ik ze kan bestellen/kopen en hoe zit het met straight pipe?

-Ik heb geleerd dat je altijd het best bij 2/2.5 duizend toeren kan schakelen. Is dat ook zo bij de mgf of worden hier andere toerentallen aangeraden zo ja welke?

Alvast bedankt voor alle antwoorden.
buck Futter
MG-R Regular
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jul 27, 2020 5:48 pm
Woonplaats: Hengelo

Re: Vrageh mgf: uitlaat, trillend stuur remmen, veerbollen.

Bericht door buck Futter »

1. Van de veerbollen weet ik niet zoveel aangezien ik zelf een zs heb

Punt 2 en 3 kan ik wel beantwoorden

Namelijk de trillingen kunnen kromme remschijven zijn of slechte uitlijning van je banden

Wat de uitlaat betreft ik heb op de zs een custom made straightpipe er op zitten van voor naar achter
Voor de f/tf is er volgens mij aftermarket nog genoeg te vinden op t i ternet dan wel in de mg rover groepen op facebook maar mocht je nog een goed en niet al te duur adres ervoor zoeken
Dan raadt ik dk techniek in raalte van harte aan
Al weet ik niet of dat in de buurt is maar ze hebben mijn zs ook aangepakt en die knalt (zonder tune) al als een gek en schiet zo nu en dan vlammen

Groeten,
Kevin
Proud owner of the Blinmachine
Plaats reactie