preventief wisselen van koppakking, etc

Plaats reactie
MGF proby
MG-R Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:02 pm
Woonplaats: Ermelo / Moraira
Contacteer:

preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door MGF proby »

Gezien het grote aantal problemen met de MGF van 2000-2003 mbt de koppakking heb ik eigenlijk besloten om preventief een aantal zaken zoals: koppakking, distributieriem, waterpomp, thermostaat, olie, bougies, remblokken, luchtfilter, etc direct te gaan vervangen. Dat gezegd hebbende kan ik dus een project auto als goede basis kopen voor relatief weinig geld. Gezien de hoeveelheid werk heb ik een vraag, is het niet slimmer om heel de motor uit te bouwen of is dat gewoon onzin en kosten verhogend ?

Ik heb veel gelezen over de HCF, maar eigenlijk niet al te veel over welke garage of goede freelancer die dit kan doen, iemand een idee ?

thkxs
Erik
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door Johnny_D »

tja, gezien de krappe werk ruimte van een f/tf, is dat wel het meest makkelijke. aan de andere kant, als je het laat doen, zou ik het aan die persoon zelf over laten.
je kunt natuurlijk ook een auto zoeken waar de koppakking al vervangen is voor een mls. scheelt je een hoop tijd en geld.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
MGF proby
MG-R Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:02 pm
Woonplaats: Ermelo / Moraira
Contacteer:

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door MGF proby »

Ik heb gisteren een MG F gekocht, met een paar probleempjes, die ga ik morgen naar een reparateur brengen en dan zie ik wel hoe het gaat lopen, dank voor je reactie.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door arjen »

Motor uitbouwen is nooit nodig voor reparaties, je kunt overal prima bij.
Houd er wel rekening mee dat bij zogenaamde project auto's de kans groot is dat deze niet enkel met een koppakking te redden is. Wij vervangen nog regelmatig een motor omdat kop en onderblok niet meer betrouwbaar zijn.
Je praat dan echter wel over een heel ander kostenplaatje dan het preventief vervangen van de koppakking.
MGF proby
MG-R Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:02 pm
Woonplaats: Ermelo / Moraira
Contacteer:

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door MGF proby »

morgen of overmorgen weten wij waar we aan toe zijn, fingers crossed.
MGF proby
MG-R Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di feb 13, 2018 1:02 pm
Woonplaats: Ermelo / Moraira
Contacteer:

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door MGF proby »

eindelijk is mijn MG F zaterdag of dinsdag klaar, koppakking is in orde, fusekogel niet, koppeling ook niet, draagarm vervangen dus eigenlijk kleine dingen, nu nog mooi weer...
Joep62
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 6:08 pm
Woonplaats: Amstelveen

Re: preventief wisselen van koppakking, etc

Bericht door Joep62 »

Erik inderdaad wachten op het mooie weer , veel rijplezier met je F :drive: :drive: :drive:

En voor wat instructie filmpjes hoe wat te doen aan je F
https://www.youtube.com/results?search_ ... er+bros+mg" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Ooit iemand die depressief is , een Happy Meal aangeboden :think:
Afbeelding
Plaats reactie