kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Plaats reactie
hdunnik

kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Bericht door hdunnik »

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe trotse eigenaar van een MGF uit 1999 :D , en wil gelijk al een vraag stellen.
Toen ik hem kocht, zat er al een radio in met beeldscherm (flip), waarop een achteruitrijcamera aangesloten kan worden.
Nu hoor ik jullie al denken, wat een onzin. Maar ja "omdat het kan" vind ik het wel leuk, en handig als ik achteruit mijn garage in rijd.
Dan kan ik zien dat er niet iets in de garage ligt dat door de kinderen is laten rondslingeren.

Nu gaat het aansluiten mij wel lukken, maar hoe krijg je een kabel van voor naar achter, door de plaat achter de stoelen? Is er toevallig ergens een gaatje waar ik langs kan?

Hopelijk heeft iemand een tip, met foto's??

gr. Henk
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Bericht door Bart-K »

Die 'plaat' achter de stoelen zoek ik niet in gaan boren, daar zit namelijk je tank achter!!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
hdunnik

Re: kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Bericht door hdunnik »

Bedankt Bart voor de waarschuwing. Ik zou nergens gaan boren zonder te weten waar de boor er uit komt aan de andere kant ;) Ik heb gezien dat de hoofd kabelboom naar achteren aan bestuurderzijde in het hoekje tussen tbar en isolatieplaat naar achteren loopt. Maar ik krijg daar geen draad bij langs.

Enig idee hoe ik een draadje naar de bagageruimte achter de motor krijg vanaf mijn radio? :?
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
MG-R Addict
Berichten: 238
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss

Re: kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Bericht door Mr. Dj M. »

Als je cruise control gaat inbouwen moet je ook een kabel naar achter doortrekken (Zie ook mijn verhaal.).
Er zijn gewoon plekken waar je door het "schutbord" kan.

Deze foto in dit topic laat het duidelijk zien:
Afbeelding
Afbeelding
hdunnik

Re: kabeltje voor achteruitrij camera naar achteren

Bericht door hdunnik »

Bedankt Mr. Dj,

ik ga kijken of het lukt.
Plaats reactie