Pipercross viper tov standaard airbox
Pipercross viper tov standaard airbox
Hallo allen,
Hebben mensen ervaring met de pipercross viper in een TF160? Deze heb ik nu een jaartje gemonteerd zitten, maar blijf het idee houden dat deze gewoon slechter presteert (afgezien van het geluid;)) dan de standaard airbox.
En dan met name in het middengebied.
Denk eraan om een pipercross inlegfilter te pakken en twee x slang naar de sidevents.
Hebben mensen ervaring met de pipercross viper in een TF160? Deze heb ik nu een jaartje gemonteerd zitten, maar blijf het idee houden dat deze gewoon slechter presteert (afgezien van het geluid;)) dan de standaard airbox.
En dan met name in het middengebied.
Denk eraan om een pipercross inlegfilter te pakken en twee x slang naar de sidevents.
Ik vindt al die powerfilter etc allemaal onzin, er zijn vaak genoeg tests gedaan waarbij ze zelfs slechter uit de bus komen dan de standaard luchtfilters.
Het beste is gewoon het standaard luchtfilter met een goede koude luchttoevoer.
Die dure inlegfilters maken echt geen verschil met de standaard filters. Bovendien filteren die schuimversies voor geen meter, tenzij je ze elke week wil wassen en inolieën.
Bovendien is een beetje onderdruk vaak zelfs gewenst voor het koppel onderin de toeren. Tenzij jij je motor zo hebt aangepast dat hij het dubbele aan lucht nodig heeft, voldoet de standaard filter echt prima.
Verkoop die Viper voordat hij wegrot ( je moest eens weten hoe ik de mijne aantrof ..). Ze leveren nog best wel wat op.
Dan haal je gewoon 2 slangen die je naar de sidevents legt.
Het beste is gewoon het standaard luchtfilter met een goede koude luchttoevoer.
Die dure inlegfilters maken echt geen verschil met de standaard filters. Bovendien filteren die schuimversies voor geen meter, tenzij je ze elke week wil wassen en inolieën.
Bovendien is een beetje onderdruk vaak zelfs gewenst voor het koppel onderin de toeren. Tenzij jij je motor zo hebt aangepast dat hij het dubbele aan lucht nodig heeft, voldoet de standaard filter echt prima.
Verkoop die Viper voordat hij wegrot ( je moest eens weten hoe ik de mijne aantrof ..). Ze leveren nog best wel wat op.
Dan haal je gewoon 2 slangen die je naar de sidevents legt.
Over het beter presteren zijn de meningen nogal verdeeld.
Denk dat je met een standaard motor hooguit 1 pk wint.
Daarnaast word een openluchtfilter vaak in een warme motorruimte geplaatst en pakt hij daar warme lucht vandaan, en warme lucht bevat minder zuurstof als koude lucht en dat zou volgens de theorie weer vermogen kosten.
Denk dat je met een standaard motor hooguit 1 pk wint.
Daarnaast word een openluchtfilter vaak in een warme motorruimte geplaatst en pakt hij daar warme lucht vandaan, en warme lucht bevat minder zuurstof als koude lucht en dat zou volgens de theorie weer vermogen kosten.
Ben zelf geen fan van open lucht filters maar dat kwam ook omdat ik voor gesloten inductie kits ben gegaan, kost wel een paar goede knaken maar dan heb je ook wat. Heb in beide auto's nu de ITG Maxogen kit gebruikt en verschil is duidelijk aanwezig.
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Maar het kan wel.mg-zs schreef:Een Zs heeft officieel maar 117
Lijkt mij stug dat onze meer heeft gekregen.
Bij onze laatste dyno-meet waren er ook 2 ZR105's die vrij standaard al op 120pk zaten, bij MG Rover weet je het maar nooit.
Om de echte vermogenswinst van een modificatie te weten zul je toch eerst met de standaard auto op de dyno geweest moeten zijn.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland