Achteruitrijlampen werken niet meer bij 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
D. Buijs

Achteruitrijlampen werken niet meer bij 75

Bericht door D. Buijs »

Lampjes zijn goed,

wat is de meest voorkomende oorzaak?

schakelaar op/in de versnellingsbak of zekering? en kan ik er makkelijk bij, bij die schakelaar, ik denk zelf dat het die is, want een tijdje terug deden ze het soms wel en soms niet. En dat lukt niet met een kapotte zekering !!
ron75

Bericht door ron75 »

ik denk de sckakelaar en daar kom je denk ik slecht bij :shock: succes
SteveM

Bericht door SteveM »

Raar maar waar ik heb dit probleem ook al enige tijd. De lampjes zijn goed maar toch branden ze niet?
Rova

Bericht door Rova »

Heb het zelfde probleem gehad met mijn 214si mk3.
Heb vandaag een nieuwe A.U.R schakelaar erin laten zetten, koste ongeveer 16 euro.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Het is gelukt, Linkervoorwiel eraf, en je kunt zo bij het stekkertje, stekkertje eraf, pijpsleutel 19 over de schakelaar, en je kunt 'm met de hand losdraaien.

Hij bewoog gewoon wat zwaar, schoongemaakt, ingespoten met contactspray, alles teruggezet, en hij werkt weer !

halfuurtje werk ongeveer.
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Kijk, grandioos toch! Even lekker doe-het-zelven en het is gefikst :D
Geeft je een hoop voldoening toch? En leuke bijkomstigheid dat het je een rit naar de garage scheelt en een rekening. Dus extra genieten van het weekend 8)

hAz.
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Bericht door pantah »

Nja, ik zit weer met een speciaal geval, me dunkt. Schakelaar is ok, zekering is ok, krijg spanning ook waar de zekering zit maar geen spanning op geen enkel van de twee lampfittingen achteraan...
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

waarschijnlijk kabelbreuk
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Bericht door pantah »

Kan bijna niet anders, maar begin daar maar eens naar te zoeken, nietwaar... ik heb het ooit op mijn allereerste auto eens voorgehad. Was een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) (edit:wat die sterretjes hier komen doen, weet ik ook niet, maar jullie zullen de merknaam wel herkennen?) Ascona B en mijn achterlichtzekering durfde soms eens kapot gaan, maanden gebeurde er dan weer niks tot het probleem terug kwam opduiken en bleef. Ben daarbij uiteindelijk de auto beginnen strippen om die kabel te volgen en kwam uit op de plaats waar men de beugel had vastgezet voor de brandblusser. Daarbij zat een schroef dwars door de bekabeling naar de achterlichten gedraaid. Nu moet je weten dat die auto al 8 jaar oud was toen ik die kocht, dus dat probleem heeft al die jaren liggen 'sluimeren'. Rondom de plek waar de schroef doorzat onder de bekleding was het zelfs al ietsje verbrand dus die auto kon net zo goed al eens in de fik zijn gevlogen.
timgubbels
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 02, 2006 12:05 am
Woonplaats: Panningen

Bericht door timgubbels »

Is de achteruitrijsensor in de versnellingsbak.
Is dezelfde als van bmw.
Je kan er vrij goed bij met een pijpsleutel.
Succes.

Gr,
Tim
Plaats reactie