De Roewe 750

75 en 75 Tourer
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

De Roewe 750

Bericht door MGF MPi »

Vandaag gespot op de Ring webcam door iemand van het Auto Week forum:

Afbeelding

En hier nog wat oudere scoops (februari):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de bijbehorende tekst:
BEIJING (AFX) - Nanjing Automobile Group Corp said it has exported its first batch of MG Rover auto parts to Europe.

The company said in a statement on its website that it signed an agreement with UK-based Xpart Ltd, which purchases and markets parts and accessories for passenger cars and light commercial vehicles.

No further details were provided.

State media reported last month that Nanjing Auto is expected to make its first MG Rover car in March 2007.

Nanjing Auto spent 50 mln stg in July last year to take over the manufacturing assets, engine technology and auto models from the MG Rover Group.
Laatst gewijzigd door MGF MPi op wo okt 25, 2006 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

zie wel een logo op het stuur, zal mij benieuwen..
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Hij ziet er op het eerste gezicht gewoon uit als een Rover 75 MK2, maar het toont in ieder geval aan dat MG Rover niet dood is!
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

kan ook een oud prototype van de fabriek uit engeland zijn waarbij men de stickers (expres)niet heeft verwijdert
of zou dat niet mogelijk kunnen zijn?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als je de foto van de ringwebcam opslaat en even op in zoomt , dan zie je toch duidelijk dat deze een afwijkende neus heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Op de Engelse MG-Rover site loopt hier ook een topic over. Men vermoedt dat het idd een testauto is die gebruikt wordt om aanpassingen aan de wielophanging en of aandrijflijn/motor te testen. Dit in verband met andere omstandigheden in China (slechtere wegen, etc..). Voor Nanjing is ARUP bezig met diverse aanpassingen. En Ricardo werkt voor SAIC. :roll:
Ook duiken er af en toe verhalen op dat er naar andere motoren wordt gekeken voor de Chinese MG-Rover modelen.

maar het toont in ieder geval aan dat MG Rover niet dood is!
MG-Rover in de oude vorm komt niet meer terug. En of er in Engeland nog iets gebouwd gaat worden door Nanjing (MG-TF) is nog maar zeer de vraag :?: T'is ook nog steeds onduidelijk wat B.M.W. met de Rover-merknaam gaat doen.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

En weer nieuwe scoops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: wat ligt die auto laag zeg, en kijk eens naar die achterlichten.
hier rijd toch echt iets anders dan er in longbridge van de band liep.
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Toch wel heeel veel hetzelfde...

Alleen inderdaad de achterkant, andere achterlichten en de kofferbak loopt volgens mij wat anders. Iets scherper heb ik het idee.....

Van mij mag de 75 gewoon weer geproduceerd gaan worden (en alle andere modellen uiteraard ook)....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: in het front zijn de mistlampen verhuist naar de zijkant onder de richting aanwijzer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Via http://www.austin-rover.co.uk meer informatie over de Rover 75 testwagen waar ingenieursburo 'Ricardo' aan werkt voor het Chinese SAIC.
Ricardo out testing again

KEITH ADAMS

Afbeelding

Taped up 75 appears to be a long(er) wheelbase SAC528. Note the re-jigged rear lamp clusters and what appears to be a subtlely altered number plate surround and bootlid pressing, (Picture: WorldCarFans.com)

SAIC's prototype Rover 75, the SAC528 appears to have been enjoying an outing at the Nurburgring recently, and although some commentators have been surprised by the need for disguise on this car, there do appear to be a number of bodywork changes around the rear end which may need hiding.

When he saw the images, former MG Rover homologation engineer, Nic Fasci commented: "Interesting front end on the car. The grille looks slightly different to the facelifted cars we did. That could be a tweaked front bumper. As for the back end, new bumper, new boot lid (as the Chinese wanted it in for their version) and new tail lamps with what look like boomerang LED stop lamps."

Nic added: "The Chinese didn't like the sloping back of the current 75 so their version was to have a higher waist line at the back and a higher boot. The monoside has obviously been re-tooled as has the boot to raise the profile of the rear end. Not a cheap exercise in the slightest."

As an aside, testing on a public day at the famed track is not unknown to MG Rover engineers. Nic recalled: "We did a fair amount of cars at the 'Ring, the Zed cars did some work there and also the ZT260 was honed around there." So it would seem that Ricardo's engineers are going back to what they know with SAC528.

The British consultancy Ricardo 2010 has been working closely with SAIC both in the UK and China on the productionisation of its new Rover - and currently a team of 150 former MG Rover engineers are working on the car and its production start-up, still slated for later this year...

For the original photos and article, click here.

Afbeelding
Check out the length of the rear window. (Picture: WorldCarFans.com)
Zie ook; http://www.worldcarfans.com/spyphotos.c ... spy-photos
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Op deze foto's is goed te zien dat ze de mislampen van naast de luchtinlaat verplaatst hebben naar onder de knipperlichten en dat de luchtinlaat een stuk ronder geworden is. Kleine wijzigingen maar toch.

Afbeelding

Afbeelding
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Ik ben gisteren bij Roto in Eindhoven geweest voor een nieuwe mattenset, en zij wisten mij hetvolgende te vertellen....... :D

In 2007 zal de nieuwe Rover 75 in China worden geintroduceerd.

De MG modellen, TF, ZS en ZT worden in 2007 ook in Europa (en NL) weer nieuw geleverd (geproduceerd in Engeland).

En waarschijnlijk in 2008 komt de nieuwe 75 naar Nederland (geproduceerd in Shang-Hai)....

Op zich goed nieuws, vind ik, maar ik hoop dan wel dat ze gelijk hebben....... Afwachten dus maar...........
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ze zitten meestal vrij kort op het nieuws bij Roto dus waarschijnlijk klopt dat wel...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Op het Engelse forum http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=141806 waren vandaag al foto's te zien van de Chinese (SAIC) Rover 75 zonder camouflage-stickers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvallend zijn de wijzigingen aan de grill, die nu een stuk groter is dan bij de MG-R uitvoeringen. Of het er nou mooier op geworden is :?: Hmmm... :|
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
sjon

Bericht door sjon »

VandenPlas schreef: Opvallend zijn de wijzigingen aan de grill, die nu een stuk groter is dan bij de MG-R uitvoeringen. Of het er nou mooier op geworden is :?: Hmmm... :|
idd, hij lijkt wel ehm... Chinees :?
Plaats reactie