rover75 2ltr v6

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
magnepan

rover75 2ltr v6

Bericht door magnepan »

ik ben van plan een75 2ltr v6 te kopen vanaf welk bouwjaar is dat verstandig.
en hoe is het met de passagiers achterin ik vind niet dat je er veel ruimte hebt.
waar moet ik vooral op letten als ik de auto ga kopen.
ik lees op dit forum over lekkages in de auto.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De 2.0 KV6 is een relatief betrouwbare motor in een beer van een auto.

Doen!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ik zou een 2.0 altijd als automaat nemen, op een of andere manier werkt die motor niet super i.c.m. een handbak. Dan zou ik eerder voor een 1.8T gaan.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

ik zou een 2.0 altijd als automaat nemen
Je hoort wel af en toe verhalen dat de automaat-bakken van de R-75 storings-gevoelig zijn. Heb dat ook wel eens hier op het forum gelezen. In hoeverre dit waar is :?:

Heb zelf vroeger ook een auto met automaat gehad. Voor mij hoeft het niet meer zo. Vindt handschakel toch leuker rijden. Je bent veel bewuster met autorijden bezig. Want het autorijden is tegenwoordig toch al weinig meer aan door al die snelheidscontrolles en toegenome drukte en files. :|
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Handgeschakeld is ook leuk ja, en je weet zeker dat je complete koppeling 1 keer in de 100.000 km vervangen moet worden, da's minder....

Maaaaaaaaarrrrrrrr........ze rijden geweldig die 75's !!!!

ik heb overigens een 2.0 CDT, zeker ook niet verkeerd, ook de CDTi software ingepompt en dat rijdt gewoon super (EN zuinig).
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

en je weet zeker dat je complete koppeling 1 keer in de 100.000 km vervangen moet worden, da's minder....
Maar dit speelt dan voornamelijk bij de R-75 CDT. Bij de benzine-uitvoeringen heb ik dit nog niet gehooord. Ik rij zelf een R-75 1.8. met ruim 1 ton op de teller. Ben er nog steeds dik tevreden mee! 8)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie