koppeling R75 CDT

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
DaZelator

koppeling R75 CDT

Bericht door DaZelator »

Guys,

Zoals al even op http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=7808 aangegeven, denk ik dat mijn koppeling het heeft begeven.

De symptonen: schakelen is eigenlijk niet meer mogelijk (ik krijg hem niet in/uit de versnelling), omdat ik niet kan ontkoppelen (geen druk op het pedaal). Ook bij het "wegrijden" slaat ie direct in de koppeling, wat geen pretje was in de file op de A12 in Den Haag...

Volgens mij is duidelijk dat tenminste de koppelingsplaat vervangen moet worden, dan maar direct incl. drukgroep, etc. Of is er toch nog een kleine kans dat het iets anders is, b.v. de schakelstang of alleen de slave cilinder? Ben ik gebonden aan Rover-onderdelen?

Op dit moment staat de wagen in Den Haag Centrum in een parkeergarage. Weten jullie een goede garage daar, b.v. in de Binckhorst, waar ik hem kan laten repareren? Zelf zou ik het liefst naar Van Noort gaan, maar hoe krijg ik de wagen in Tilburg?

Over dit laatste: zou de ANWB een tijdelijke fix kunnen doen, waarmee ik de wagen in ieder geval naar een garage kan rijden?

Alvast dank voor jullie tips.

Cheers,
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

je zou kunnen proberen het "tankje" boven het pedaal bij te vullen met DOT3 olie.

De olie is nu zover door de leiding gezakt dat je lucht pompt, en dat is te weinig druk om de hulpcilinder te laten werken.

Olie bijvullen en even trappen, weer bijvullen en kijken of het werkt. Dit is uiteraard maar voor korte duur als het werkt. Tot de olie weer gezakt is.

Je kunt ook alleen de hulpcilinder laten vervangen, maar het is gewoon heel veel werk. De bak moet los van de motor, en als het zover is kun je beter meteen de platen vervangen, zeker als dat bij de 2 ton nog niet gebeurd is. De hulpciclinder is zelf niet zo duur hoor. Je bent er alleen minstens 6 of 7 uur mee bezig. Platen zijn 115 euro, hoofcilinder rond de 170.

Sterkte.
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Goed...

Hij doet het weer. :D :D :D

Ook bij mij is alles vervangen: hoofdcilinder, hulpcilinder, koppelingsplaat en complete drukgroep. Samen met versnellingsbakolie en fuseekogelhoezen kwamen de materiaalkosten op EUR 700. Arbeidsloon EUR 300 erbij maakt EUR 1200 in totaal... :roll:

Bye bye OV !!!!!!! :D :D :D

Cheers,
sjon

Bericht door sjon »

DaZelator schreef:materiaalkosten op EUR 700.
Arbeidsloon EUR 300 erbij maakt EUR 1200
ehhh 700 + 300 = 1000 :?:
DaZelator

Bericht door DaZelator »

ja hoor: 700 + 300 = 1000 + 19% BTW = 1200 :mrgreen:
sjon

Bericht door sjon »

Die BTW ook altijd :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Waar heb je het nou laten doen???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Uiteindelijk heb ik het bij een universele garage in Den Haag laten doen. De auto stond daar stil en ik wilde een snelle oplossing.

Vooraf heb ik overigens een aantal prijsopgaven van Rover-dealers gekregen van EUR 1100 tot EUR 1250 all-in.

Tot slot wist de garagehouder mij te vertellen dat deze onderdelen sinds 2000 (bouwjaar van mijn auto) zijn gemodificeerd/verbeterd. Dus dan kan ik er weer minstens 6 jaar en 200.000 km tegenaan!

Cheers,
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Koppelt hij nu ook een stuk lichter?

Bij mij wel !! :D
DaZelator

Bericht door DaZelator »

D. Buijs schreef:Koppelt hij nu ook een stuk lichter?

Bij mij wel !! :D
kloppelt idd :mrgreen:
Plaats reactie