Vervangen luidsprekers 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
SteveM

Vervangen luidsprekers 75

Bericht door SteveM »

Zijn er al enige mensen hier die een poging hebben ondernomen om de luidsprekers te vervangen door kwalitatief materiaal in hun rover 75?

Ik heb al wat zitten kijken hoe ik het zou kunnen losmaken, maar voorlopig nog geen echte stappen ondernomen. Ik vraag het liefst even na, voordat ik de hele boel sloop :roll: .

Ik zou dus de 2 vooraan en de 2 achteraan willen vervangen, aangezien de bass die eruit komt niet meer heel helder is.

Moet hiervoor de hele bekleding eraf? Of kan het ook gemakkelijker?

graag wat info
grtz

(indien ik genoeg info heb ben ik wel bereid wat foto's te nemen, zodat we er een how-to van kunnen maken)
rebel

speakers

Bericht door rebel »

inderdaad is de bass klote, maar dat komt omdat er geen loudness functie in de radio zit. ( als je originele console hebt.) Je kan natuurlijk ook ff een bassbox met een versterker plaatsen. Zo hoef je niks te slopen. :oops:
Geloof dat de originele boxen van harmann zijn.
lars2611

Bericht door lars2611 »

er kan zowel voorin als achterin een 16.5cm composet. ik zelf speel met boston acoustics pro 6.2 compo voor en achter. duidelijk geen ondiepe speaker maar het ging er eenvoedig in. alle deurpanelen haal je redelijk simpel los. de originele speakers losschroeven en je hebt keurig een kunststof mal waar de speakers weer inte monteren zijn. tweeters een kleine kwartslag draaien bij de voorportieren en ook die komen dan eenvoudig los. apparte eindversterker plaatsen eventueel onder de hoedenplank en na smaak 1 of 2 subjes toevoegen in je kofferbak (waarbij ik denk dat 2x 10 inch het mooist aansluit). klinkt bij mij als een klokje. echte soundquality! maar besef me wel dat ik een beetje meer aangepast heb. maar de speakers zijn zonder rare aanpassingen zo te plaatsen. mag het niet te veel kosten maar het toch goed moet zijn zou je bij je paatselijke audio boer eens moeten informeren naar hertz energy compo esk-165. kost adviesprijs geloof ik 159pleurie en klinkt super voor zijn geld

succes.
Plaats reactie