Aankoop tips 75 (cdt)

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
morris
MG-R Fanatic
Berichten: 158
Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
Woonplaats:
Locatie: tilburg

Aankoop tips 75 (cdt)

Bericht door morris »

Ik ben van plan met de tijd waarschijnelijk een 75 cdt aan te schaffen.
Ik weet dat de koplingscylinder van zo'n cdt en dat de afwaterings slangen onder de kap wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Nu denk ik niet dat het een "problemen" auto is,maar als iemand nog wat tips heeft waar ik op moet letten zijn die van harte welkom.
Roverloos
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Absoluut doen, heerlijke auto, lekkere cruiser.....

Motorisch hoef je bijna nergens op te letten, het is nl een B M W motor 2 liter diesel, alleen dwars gelegd (Eigenlijk is het de enige voorwiel aangedreven B M W). Ook voor de rest zitten er heel veel B M W technieken en opties op.

Let wel even op zaken zoals de slangen onder de auto en de vochtafvoer. Bekend probleem was dit. Veel Rovers 75 zijn ook teruggeweest vlak na aanscahf bij de dealer om dit te verhelpen. Let toch even op of dit bij je toekomstige Rover ook gebeurd is (Zo ja, staat in het boekje).

Je kunt hem rustig kopen met een kilometerstand tussen de 150.000 en 200.000, alweer dankzij de perfecte dieselmotor.

Tip: Rij eerst een proefrit bij een echte dealer (Voel de auto, zodat je weet hoe een goeie rijden moet), en ga vervolgens op zoek via autotrack of zo.... Scheelt je echt duizenden euro's.

En geluk moet je hebben uiteraard....
Laatst gewijzigd door arjan_m op ma mar 13, 2006 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
henk
MG-R Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 7:17 pm
Woonplaats:
Locatie: Nederland

aanschaf Rover 75

Bericht door henk »

Kijk op de duitse rover 75 site, daar is een checklist te downloaden voor de aanschaf van een rover 75.

kijk maar op: www.r75.info

:D veel succes
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Victor schreef:Er staan er nogal wat die slecht onderhouden zijn. Zijn allemaal geen onoverkomelijke zaken maar voor t zelfde bedrag koop je een hele nette.

Soort verkoper zegt vaak meer dan de auto :-)

Waraan kun jij bij een advertentie zien dat ie slecht onderhouden is dan ??
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De Rover 75/MG ZT cdt is in de grond een beenharde auto. Eentje zoals er tegenwoordig niet veel gemaakt meer worden. Het is een stijve blok staal die heel stijf en veilig is. Hij heeft een hoge massa waardoor de prestaties van de BMW diesel minder zijn dan bij de lichtere 320 en 520d.
De motor is zeer betrouwbaar,mede door dat hij een Mitsubishi turbo heeft ipv de Garret lader uit de BMW modellen. Deze wagen moet (mits goed bereden) makkelijk 400000km op de klok kunnen rijden.

De afwerking is zeer mooi verzorgd en het interieur is stijlvol/sterk afgewerkt. De ruimte op de achterbank is ondermaats voor een wagen van 4800mm.

De minpunten: rond de 100000km zal de slave-cilinder van de koppeling het begeven waardoor een volledig nieuwe koppelingsset geplaatst wordt.
Ook de radiotor fan is een zwakpunt.


Conclusie: DOEN,een zeer rationele (maar toch ook emotionele) aankoop

SUCCES
morris
MG-R Fanatic
Berichten: 158
Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
Woonplaats:
Locatie: tilburg

Bericht door morris »

Ik twijfel tussen 2 auto's nl: bmw 320d exe of de 75 cdt in min. club uitvoering.
De bmw heeft in mijn ogen het voordeel dat hij meer vermogen heeft, in een lagere belastingsgroep valt en niet onbelangerijk met de tijd waardevaster zal zijn.
De 75 daarin tegen is meer auto om te zien en de aanschaf prijs ligt een stuk lager ook het intrieur vind ik mooier.
Wat zijn nu eigenlijk de standaard optie's van een club uitvoering, want heb vernomen dat de stand/hulpkachel en bv de verlichten make up spiegels (niet dat IK die nodig heb) na een bepaald bouwjaar niet meer standaard bij de club uitvoering horen.
Roverloos
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Je kunt ook nog gaan kijken voor een R-75 CDTI.. met meer vermogen! Of zo'n kitje laten plaatsen op de gewone CDT, zodat je ook meer vermogen krijgt.

Zie ook; http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=3709

Succes ! :)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De Rover 75/MG ZT deelt geen onderstel delen met de E46,wel met vorige BMW 5. Ik zou de Rover nemen.
morris
MG-R Fanatic
Berichten: 158
Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
Woonplaats:
Locatie: tilburg

Bericht door morris »

De aanschaf prijs van een cdti zit boven mijn bugget, wat ik wil besteden is zo rond de 9 duizend en dan moet hij wel een stuk minder dan 2 ton gelopen hebben, en dat is bij een 3 voor dat geld een stuk minder makkelijk.
Het event. chippen is altijd een mogenlijkheid maar dan moet het wel zeker goed gebeuren.
Het zal waarschijnelijk wel een 75 worden, en daar ben ik zeker niet rouwig om, sterker nog mijn hart gaat meer uit naar een 75 maar ik zit toch met de waardevastheid, ze vragen nu gerust voor een 3 met rond de 3 ton er op nog 8 tot 9 duizend en er word dan nog flink op geboden ook! terwijl ik denk dat een 75 met die km stand tussen de 5,5 en 6 duizend nu al moelijk te verkopen is, kun je je eigen voorstellen hoe dat over 3 jaar zal zijn.
Anyway, er staat rond mijn bugget momenteel niet veel aantrekkelijks op het internet want ik moet ook nog mee in kunnen ruilen en als je dan moet horen van de heren verkopers wat mijn huidige auto ( eind '99er astra g diesel 1,5 ton) volgens hun waard is springen je de tranen in je ogen.
Maar ik heb alle tijd ;)
Roverloos
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Voor zo' n 9000 euri kun je zeker een leuke R-75 CDT scoren. Zoals Victor al zei, is het belangrijk dat het onderhoud goed uitgevoerd is.
En als ik het juist heb is het CDT-blok met een distributie ketting ipv een riem uitgevoerd.
Een R-75 is een prettige auto om mee te rijden. Alles voelt erg degelijk aan en van binnen is die fluisterstil. Geen rammeltjes of kraakjes.
En na een lange reis stap je lekker ontspannen uit. Tot nu toe heb ik
alleen maar positieve reacties gehad van mensen, hij wordt regelmatig aangezien voor een (veel duurdere) Jaguar. Een kennis van mij die weleens in een Jaguar X-type had gereden. Vond het afwerking-nivo van mijn Rover 75 op een hoger peil staan dan van de Jag, vooral wat interieur betreft.
Als je één keer in een R-75 gereden hebt ben je die B.M.W 3 serie zo vergeten. :D
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
morris
MG-R Fanatic
Berichten: 158
Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
Woonplaats:
Locatie: tilburg

Bericht door morris »

Victor schreef:Een jaguar x type is op een mondeo gebaseerd, een rover 75 op een B*W.
sja dan is de B*W toch een betere basis ;-)
Daar ben ik het even niet met je eens :!:
Als voormalig verfent ford man :twisted: moet ik zeggen dat de huidige ford modellen worden geroemd om hun onderstel, het was zelfs zo dat het onderstel van de vorige focus het uitgangspunt was van diverse merken (o.a audi) om deze te evenaren.
Roverloos
Plaats reactie