navigatie rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rebel

navigatie rover 75

Bericht door rebel »

:) Ben ik weer, heb nog een vraag: in de rover 75 die ik pas heb gekocht zit een navigatie systeem, maar hij zegt steeds dat er geen disk in zit terwijl hij er wel inzit. De schijf wordt ook niet gedraaid(zoemende geluid) blijft achterwege. Zou het kunnen zijn dat het schijfje beschadigt is, of zou gewoon de unit defect zijn. In dit laatste geval zou ik dus een tweedehandse unit kunnen aanschaffen, heeft iemand een idee wie zo'n ding heeft? en wat dit zou kosten? ;) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door rebel op zo feb 12, 2006 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Heb je de originele cd/dvd erbij of is 'ie overgebrand?
rebel

Bericht door rebel »

Allebei, heb de originele rover cd van 2000 erbij en een gekopieerde versie. bij allebei is het nop. :?
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Voor zover ik weet zit er een VDO Dayton systeem in de Rover 75.
Zijn dus heel veel kaarten die het systeem moet slikken.

Ik heb hier alle kaarten van west europa liggen, dus we kunnen eventueel wel wat proberen met mijn kaarten.

Meestal betekend de melding echter dat de laser van de computer is overleden. Maar we kunnen wel het een en ander proberen.
rebel

Bericht door rebel »

MMM Laser dood, dat zou heel goed kunnen, aangezien het schijfje ook niet gaat draaien... Maar ik zou inderdaad wel willen proberen of hij het met een ander schijfje wel doet. Alleen hoe kunnen we dat voor elkaar krijgen, mail anders even naar mijn persoonlijke mail. :? :shock:
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Kun je niet proberen om het loopwerk te vervangen? Lijkt mij de goedkoopste oplossing...
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

En ook dat is een kopie van de VDO Dayton MS5000 ;)
rebel

Bericht door rebel »

8) Ja, ga proberen om loopwerk te laten vervangen, was bij van Noort geweest, maar daar kostte een unit 450 euri, best wel prijzig, dus tja, ga eerst ff andere opties bekijken,, maar zijn de units van bmw echt compattible? Hebben jullie hier ervaring mee? Nou hoor het wel, heb wel bij van Noort andere velgen gekocht, zie post in forum, niet slecht nah? :mrgreen:
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

De units zijn inderdaad compatible. Rover, BMW, LandRover en Mini gebruiken allemaal hetzelfde systeem. In een Rover zit echter alleen MK3 (CD-systeem), terwijl BMW ook MK-4 (DVD-systeem) heeft.

Voordeel MK4:
Veel, heel veel sneller. En de kaart van Europa staat op 1 schijfje ipv dat je moet wisselen over de grens.

Nadeel: MK4
Veel duurder....

Maar mocht je nog op zoek zijn, ik heb nog een MK3 voor een LandRover (orgineel Rover onderdeel) liggen, misschien kun je er wat mee?
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
rebel

mk3

Bericht door rebel »

Beste arjan, ik heb hier zeker wat aan, pb me anders even.
Groeten Rebel :)
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

En is het al gelukt, met de navigatie?
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
rebel

navigatie

Bericht door rebel »

:mrgreen: Hey die Arjan, sorry dat ik zo weinig achter de comp. heb gezeten, erg druk gehad de laatste tijd. Mijn Nav. doet het weer, er was vocht in de achterbak gekomen, en toen ik de stekkers uit de unit haalde liep het water er aan de achterkant uit. ( waarschijnlijk door de sneeuw van een tijdje geleden). Nou unit laten drogen en ingespoten met anti vocht spul, stekkers ook, en what do you know? Hij werkt wederom. Nog bedankt voor het aanbieden van je hulp in ieder geval 8)
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Wat een mzzl zeg.....

Is wel een bekend euvel van een 75 wat vocht betreft. Ik had dat ook wel eens.....

Maar suc7 met je vagi... euhm navigatie!
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie