turbo 75 1.8+2.0d

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

turbo 75 1.8+2.0d

Bericht door Roverforever »

in de Uk staan er nog heel wat mgrren. Nu is mijn vraag: klopt dat lang stil staan een turbo naar de jachtvelden helpt?

Want als die wagens vrij komen zullen er zaakjes te doen zijn
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

iemand een antwoord :?:
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Ik kan me niet voorstellen dat het zo schadelijk zou zijn, zeker niet bij een nieuwe wagen.

De as van de turbo zit vaak niet in een conventioneel lager, maar in een lagerbus waardoor olie gepompt wordt. De oliefilm rond de as is eigenlijk het lager. Misschien dat de olie na verloop van tijd wegzakt en dat het asje even iets stroever loopt.....

Dan zou je een turbo ook niet op voorraad kunnen hebben omdat die dan te lang stil zou liggen ?

ik heb het nooit eerder gehoord.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik denk dat als een auto lang stil gestaan heeft je de auto gewoon met beleid weer moet 'inrijden', zekers auto's met een turbo.

Gewoon eerst rustig warmrijden en hoge toerentallen vermijden, totdat alles lekker warm is (en de olie dun) en de olie alle bewegende delen incl. turbo weer helemaal gesmeerd heeft en dan de toeren rustig opbouwen.

Dan kan er niet zo heel veel misgaan.

Er staan zoveel auto's (ook met turbo) tijden stil in een stalling of in showrooms en eigenlijk niet vaak gehoord dat een motor schade oploopt bij het ingebruik nemen, mits met beleid en vooraf even in inspectie van alle vloeistoffen e.d.
Plaats reactie