Problemen Rover 75
Problemen Rover 75
Ik ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van een rover 75 diesel bouwjaar 2000.
Nu heb ik een paar kleine probleemtjes:
In het begin vond ik het al raar dat de motortemperatuurmeter nooit warm leek te worden. Als ik zelf met mijn handen aan mijn motor voel is hij natuurlijk wel warm. Mijn motortemperatuurmeter bereikt bijna nooit de helft pas na heel lang file rijden is hij op de helft.
Is dit normaal?
Ook na lange snelweg ritten naar duitsland is hij niet op de helft gekomen.
Het navigatiesysteem lijkt niet te werken de verkopen had mij vertelt dat hij geen cd had en dat hij daarom niet werk maar als ik op het on/off knopje druk verschijnt niet eens de melding dat de cd niet aanwezig is er gebeurt gewoon niks(klein display navigatie).
Ik ben naar de BMW dealer geweest en heb daar een cd uitgeprobeerd maar het navigatiesysteem reageerde niet.
Op het stuur zitten de knoppen van cruise control maar wat ik ook probeer ze reageren niet.
Nu heb ik een paar kleine probleemtjes:
In het begin vond ik het al raar dat de motortemperatuurmeter nooit warm leek te worden. Als ik zelf met mijn handen aan mijn motor voel is hij natuurlijk wel warm. Mijn motortemperatuurmeter bereikt bijna nooit de helft pas na heel lang file rijden is hij op de helft.
Is dit normaal?
Ook na lange snelweg ritten naar duitsland is hij niet op de helft gekomen.
Het navigatiesysteem lijkt niet te werken de verkopen had mij vertelt dat hij geen cd had en dat hij daarom niet werk maar als ik op het on/off knopje druk verschijnt niet eens de melding dat de cd niet aanwezig is er gebeurt gewoon niks(klein display navigatie).
Ik ben naar de BMW dealer geweest en heb daar een cd uitgeprobeerd maar het navigatiesysteem reageerde niet.
Op het stuur zitten de knoppen van cruise control maar wat ik ook probeer ze reageren niet.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
75 zou idd vrij snel op temperatuur moeten zijn, denk dat victor wel eens gelijk kan hebben over de thermostaat.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik heb ook een 75 CDT uit 2000 en die is snel warm, ook met dit koude weer. Ik verwacht dat je thermostaat stuk is.
Mbt tot de fan: Het kan zijn dat de stekker uit de ventilatormotor is getrokken, daardoor draait de fan niet. Dit houdt wel in dat je airco het ook niet zou moeten doen. Verwarmen is dan geen probleem, maar in de zomer koel krijgen wel!
De rest is een verhaal apart. Navigatie kan vanalles zijn, en je cruise control ook. Ik neem aan dat je weet hoe de cruise control werkt? Eerst het knopje op de middenconsole indrukken (onder de airco zit die) en vervolgens pas instellen op het stuur....
We lezen het wel....
Mbt tot de fan: Het kan zijn dat de stekker uit de ventilatormotor is getrokken, daardoor draait de fan niet. Dit houdt wel in dat je airco het ook niet zou moeten doen. Verwarmen is dan geen probleem, maar in de zomer koel krijgen wel!
De rest is een verhaal apart. Navigatie kan vanalles zijn, en je cruise control ook. Ik neem aan dat je weet hoe de cruise control werkt? Eerst het knopje op de middenconsole indrukken (onder de airco zit die) en vervolgens pas instellen op het stuur....
We lezen het wel....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
900 euro
met 10 euro zul je het wel niet redden,
maar afhankelijk van het type thermostaat...
Een voor een rover 75 kan ik zo niet vinden,
maar wel een voor een 320d (motorcode m74) kost € 64,00:
http://www.partsbase.nl/pbg/Artikel.asp ... derdeel=TH
Ik zou eerst de thermostaat (laten) vervangen en vervolgens bekijken of de fan nodig is. En die dan eventueel bij een demontagebedrijf halen.
Ik heb bijna alle demontage bedrijven gebeld die ik op internet gevonden heb niemand had de rover 75 diesel.
De unit bij de fan word niet los verkocht van hij zit eraan vast. De thermostaat kost 50 euro en de fan plus de unit kost 466 euro.
De fan is immidels al vervangen maar de thermostaat bleek niet nodig te zijn want de kachel word wel warm maar de temperatuur sensor is waarschijnlijk kapot.
De unit bij de fan word niet los verkocht van hij zit eraan vast. De thermostaat kost 50 euro en de fan plus de unit kost 466 euro.
De fan is immidels al vervangen maar de thermostaat bleek niet nodig te zijn want de kachel word wel warm maar de temperatuur sensor is waarschijnlijk kapot.