Koppeling Rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
D. Buijs

Koppeling Rover 75

Bericht door D. Buijs »

Ik heb vernomen dat de koppeling van een 75 een "zwak punt" is.
Zo zou stilstaan (stoplicht) met ingetrapt koppelingspedaal slecht zijn omdat er dan een teflon stift te warm zou worden door het druklager van de koppeling.

Klopt dit? Dan kun je bijna ook geen file rijden !!! En dat is tegenwoordig wel eens nodig.

Of is er een andere reden voor?

Volgens de dealer worst deze i.d.d. nog al eens vervangen. (dure grap overigens).
klaas

Bericht door klaas »

Nou ben ik geen kenner maar het lijkt mij erg sterk dat zoiets van toepassing is. Het is toch normaal om dagelijks file te rijden en ik doe dat al 4jr met mijn rovertje zonder problemen, en dat is toch echt een ouder type.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Bij benzines gelden er geen zwakke punten aan de koppeling. Bij diesels klot het wat Victor zegt.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

De afwaterslangen zijn al afgeknipt ;)
domo

Bericht door domo »

de koppelingen van een diesel zijn inderdaad een zwak punt.Heb er al een stuk of 6 gehad waar het druklager van lek van was.Wij vervangen dan ook altijd de koppeling.

En over die afwatering dat klopt.Die moesten toen allemaal afgeknipt worden.Dit op advies van de fabriek.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Is het wel normaal dat het koppelingspedaal zo "zwaar"gaat? :?:
ismael87

Bericht door ismael87 »

Mijn koppeling gaat ook zo zwaar waarschijnlijk is het normaal. Dat water is dat net onder de ruitenwissers als je de motorkap openmaakt? Want daar was het vol met water bij mij. Ik hoor ook een raar schrapend geluid als ik soms mijn koppeling half naar boven heb.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Op www.R75.info staat zeer duidelijk omschreven hoe je de slanguiteindes af kunt knippen.

Dan zou dat water bij jou ook weg moeten zijn. Je loopt nu het risico dat je electronica onder water komt te staan.
Plaats reactie