Airco en fatale schade 75
Airco en fatale schade 75
Wie heeft ooit een vastlopende airco gehad en vervolgens forse schade aan de motor bij een Rover 75 overgehouden? Bij mij gebeurde dat bij 70.000km. Motor sloeg onder het rijden vast, bleek dat de as van de airco uit de lagers was gelopen.......reparatie duurde 2 weken, rekening € 4.000. Importeur vergoedde later 50% (Rover nog net niet failliet!)
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
kan natuurlijk best.
De aircopomp zit direct op de distributie riem, zal die pomp nou op een dergelijke manier kapot gaat dat het eigentandwiel volledig blokkeerd(wat dus gebeurd als die as uit zijn lagers loopt)
Dan breekt de distributie riem, of alle tanden eraf.
En beide gevallen => klep/kop schade
De aircopomp zit direct op de distributie riem, zal die pomp nou op een dergelijke manier kapot gaat dat het eigentandwiel volledig blokkeerd(wat dus gebeurd als die as uit zijn lagers loopt)
Dan breekt de distributie riem, of alle tanden eraf.
En beide gevallen => klep/kop schade
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
zit de aircopomp op de distribtieriem/ketting bij een 75?118GTR schreef:kan natuurlijk best.
De aircopomp zit direct op de distributie riem, zal die pomp nou op een dergelijke manier kapot gaat dat het eigentandwiel volledig blokkeerd(wat dus gebeurd als die as uit zijn lagers loopt)
Dan breekt de distributie riem, of alle tanden eraf.
En beide gevallen => klep/kop schade
Ik zou denken op de multi v-riem
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ik vergis me idd, het zit idd met een v-snaar.
om 1 of andere rare reden zat ik aan de waterpomp te denken.
om 1 of andere rare reden zat ik aan de waterpomp te denken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Tandwielen zijn vervangen (distributie), airco-compressor, nokkenas-riemen, torsie-vibratiedemper, etc. etc. De kombinatie van hete olie, smeulend rubber zorgde ook nog voor een korstondige fik onder de motorkap. Gelukkig reed ik net langzaam (< 50km/h). Op de snelweg met hoge snelheid was het een ander avontuur geworden.
Overigens heb ik de 75 vrij snel daarna ingeruild (voor een MG 180).
Alhoewel redelijk gerepareerd bleef er van alles rammelen, stinken en leek het of de motor vermogen kwijt was.....
Overigens heb ik de 75 vrij snel daarna ingeruild (voor een MG 180).
Alhoewel redelijk gerepareerd bleef er van alles rammelen, stinken en leek het of de motor vermogen kwijt was.....
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Vraagje tussendoor, heeft een 75 CDT nu een distributieriem of een distributie-ketting zoals bij BMW?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)