elektrische storing

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
lievepitoe12
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 03, 2022 5:53 pm
Woonplaats: TERNEUZEN

elektrische storing

Bericht door lievepitoe12 »

Rover 75 van 2003 , V6 , 2.5 heeft een serieus probleem . Als de auto stilgezet word beginnen de ruitenwisser spontaan te wissen ook al is contact sleutel eruit . Valt ook op dat centrale deurvergrendeling met sleutel niet meer op slot gaat . Zeer vreemd probleem waar in eerste instantie gedacht kan worden aan een slechte massa mss . Nu heb ik zekering nr 5 van de centrale deurvergrendeling eruit gehaald . Ik kan nu de auto normaal stilzetten zonder dat wissers gaan wissen . Probleem is wel dat nu ook de ramen niet meer werken en de binnenverlichting . Wie heeft er tips voor mij ?
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: elektrische storing

Bericht door Bart-K »

Klinkt als slechte massa of kortsluiting in de kabelboom.

Zou ook eens kijken of de ecu niet toevallig onder water staat of heeft gestaan.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
lievepitoe12
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 03, 2022 5:53 pm
Woonplaats: TERNEUZEN

Re: elektrische storing

Bericht door lievepitoe12 »

Het probleem is opgelost , bij toeval . Rechtsachter stond de deur open en ik deed hem dicht , daarna gingen spontaan de wissers wissen . Er moest dus daar ergens een probleem zitten dacht ik . Ik heb stekker losgemaakt op de stijl en daarin zaten twee platte gecorrodeerde en groen geworden pennetjes . Na alles te hebben schoongemaakt werkt alles weer goed . Vreemd wat hebben de wissers hier nu weer mee te maken , ja dat is dus typisch can-bus , gewoon niet te begrijpen
Plaats reactie