Achteruitrij sensoren

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Paulus Potter
MG-R Regular
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 04, 2016 7:47 pm
Woonplaats: Heiloo

Achteruitrij sensoren

Bericht door Paulus Potter »

Veertien dagen geleden even met een aanhanger achter mijn Rover gereden. Als je dan achteruit gaat dan hoor je een aaneen gesloten geluid van de sensoren. Nu doen ze het niet meer ( alleen een piepje als ik hem in zijn achteruit zet). En er verschijnt een symbool dat er een lampje stuk is van mijn aanhanger/caravan. maar die zit er niet meer aan . RA RA hoe kan dit.
Emiel
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr mei 04, 2018 3:04 pm
Woonplaats: Hollandscheveld

Re: Achteruitrij sensoren

Bericht door Emiel »

Ik zou even de accupolen loskoppelen en een half uur wachten, dan opnieuw aansluiten. Kijken of het dan nog steeds is of dat er een storing is opgelost.
Sensoren kan je (deels) testen door er je oor tegen aan te leggen en te horen of ze een zacht klikgeluid maken. Uiteraard even met hulp, je zet de wagen immers in zijn achteruit :).
Niet klikken is waarschijnlijk kapot. Wel even de bedrading en aansluitingen nalopen op corrosie en of draadbreuk. Maar meestal is het de connectie of gewoon een defecte sensor. In jouw geval mogelijk een storing die met tijdelijk spanningsloos maken mogelijk verholpen is.
Sensor is eenvoudig te vervangen. Bumper deels loshalen, middendeel sensor naar binnen drukken (de bumper in) en dan aan de achterzijde opvangen en loshalen.
R75 Connoisseur SE 2,5V6 auto in Moonstone green, White gold en Dorchester red, allen met personal line interiors.
Paulus Potter
MG-R Regular
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 04, 2016 7:47 pm
Woonplaats: Heiloo

Re: Achteruitrij sensoren

Bericht door Paulus Potter »

Hoi Emiel ,bedankt voor je reactie , het spanningsloos maken heeft niet geholpen. Vrijdag heb ik hulp en ga ik luisteren of er een sensor kapot is . Of moet je ze dan alle 4 vervangen????
Emiel
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr mei 04, 2018 3:04 pm
Woonplaats: Hollandscheveld

Re: Achteruitrij sensoren

Bericht door Emiel »

Hi Paulus,

nee je kan ze per stuk vervangen. Recent die van mij ook gedaan. MK 2 model uit 2005, bumer alleen aan de onderzijde loshalen en dan kan je er redelijk bij. Kijk maar even, succes ermee. Grt Emiel
R75 Connoisseur SE 2,5V6 auto in Moonstone green, White gold en Dorchester red, allen met personal line interiors.
Plaats reactie