Dichtingen brandstofrail KV6?

75 en 75 Tourer
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe thermostaat geplaatst op mijn 2.0 KV6 motor. Na het contact opzetten kon ik wat benzine ruiken, zag uiteindelijk dat er wat lekkage geweest was aan de verbindingspijp tussen brandstofrail op A en B bank. Even droog gemaakt en kon er daarna op het eerste zicht geen lekkage meer aan zien. Nu echter even opnieuw gekeken aangezien de locatie er toch nog lichtjes nat uitzag.. en ja hoor.. af en toe zie je een druppeltje vallen. Niet veel, maar lijkt me veiligheidshalve wel best te vervangen..
Weet iemand of deze seals te verkrijgen zijn in de omliggende landen? Heb ze enkel nog maar gevonden bij dmgr http://www.dmgrs.co.uk/products/kv6-fue ... r-45-mg-zs

Maar zou liever even het hele brexit gedoe met de belachelijke administratieve kosten vermijden als het kan..
Dus, iemand weet of ze nog ergens te krijgen vallen?

[edit]: bericht leek niet door te gaan, vandaar de meerdere posts. Kan een mod de andere verwijderen - lijk het zelf niet te kunnen?
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door rofan »

Je kan met een gerust hart bestellen bij dmgrs ik bestel vaak bij ze en krijg alles keurig opgestuurd, helaas moet je nu wel invoerkosten betalen in nederland :(
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Hey Rofan,

Heb ik ondertussen ook gedaan.. maar goed, misschien voor iemand anders in de toekomst. Zou toch enigszins verwachten dat iemand buiten de UK ondertussen ook uitgevogeld heeft wat er nu precies in zit voor dichting.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

Als je ze snel wil...mailtje naar damen &kroes
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Dank voor je bericht Martin. Had ze al besteld bij dmgr, dus niet meer geïnformeerd bij Damen.. maar ik hou het in het achterhoofd voor een volgende keer.

Nu, even een bijkomende vraag voor zij die het ooit al gedaan hebben.. Na het terugplaatsen van de brandstofrail, is het nodig van iets te ontluchten alvorens je het contact (en dus de benzinepomp) opzet? Of is het geen enkel probleem voor dichtingen etc om op druk te komen met initieel nog lucht in de rail?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

Hoeft niet te ontluchten.

Maar de feul rail opnieuw monteren doe je vooral heel voorzichtig, en gebruik vaseline op de O ringentjes
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Ok, zal ik doen Martin. Bedankt voor de aanwijzingen.
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Martin, kan je me toevallig zeggen waar de dichting op het interconnectiepijpje precies hoort te zitten?
Hoort die tegen de schoudering van het pijpje aan te zitten, of hoort die helemaal op het eind van de holte in de fuel rail te zitten en vervolgens het interconnectiepijpje er tegenaan/doorheen?
Heb gemerkt dat op mijn fuelrail het kunststof haakje waar de U-klem over valt op de fuel rail halvelings afgekraakt is. Is dat haakje essentieel om de boel dicht te houden, of zorgt die er enkel voor dat de klem op zijn plaats gezekerd blijft?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

De o ring hoort voor het schoudertje te zitten diep in de holte.
De u clip er achter.
Dat het afgebroken stukje plastic er niet meer is is geen ramp.
Doe er een tiewrap omheen als je klaar ben
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Schuif je de o-ring dan best over het pijpje tot tegen de schouder (lijkt me dat hij in dat geval maar net tot in de holte gaat), of de o-ring best eerst tot het eind van de holte in de fuel rail plaatsen en vervongens pijpje er in?
Ik merk bij mij wel dat het pijpje de neiging heeft van verder naar binnen te schuiven, dus met de schouder de holte in ipv met de schouder tegen de clip te steunen.

Tiewrap had ik inderdaad ook in gedachten, was me alleen niet duidelijk of de clip enige druk op de pijp/ seal moet uitoefenen om af te dichten, of er enkel is om te vermijden dat het pijpje uit de holte kan schuiven.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

Beste o ring op pijpje ,vaseline er rond.
En dan in de holte .
Niks forceren, anders beschadigd de o ring weer, er zit namelijk een scherp randje.

De U clip verhinderd het terugschrijven van het pijpje inderdaad.
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

O-ring gelijk doorschuiven tot tegen de schoudering op het pijpje of enkel net erop?
Had gemerkt met vaseline op het ringetje dat die bij het insteken van het pijpje toch sowieso tot tegen de schoudering lijkt te schuiven.. maar was me niet duidelijk of het ook zo hoort.
Misschien twijfel ik wat te veel, maar zou graag vermijden dat na het samenbouwen er toch nog een lek is om dan weer te herbeginnen :-)

PS. Zou je aanraden om de rail compleet te assembleren en dan terug te plaatsen, of beter pijpje in situ er terug in plaatsen en vervolgens de clip?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

Gelijk door schuiven.

Het ligt er aan wat ik moet doen.
Bij nieuwe thermostaat haal ik de voorste feulrail er af.
De achterste blijft altijd zitten.
Het is inderdaad een beetje friemelen ,en zorg dat het recht op elkaar zit.

Clip als laatste.

Ter controle als alles op z'n plek vast zit.
Auto alleen even op contact zetten.
De benzine pomp bouwt dan ff druk op.
Zo kan je makkelijk zien of er lekkage is zonder de motor te starten.
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Voorbije weekend dan de dichtingen vervangen en lijkt tot nu toe toch succesvol. (Al een 400km gereden en toch geen lekkages meer waargenomen.) Bedankt voor de tips dus Martin!

Momenteel wel weer wat anders aan de hand.. Toen ik deze avond naar huis toe wou was ik wat verstrooid na een lange dag. In plaats van de motor normaal te starten heb ik deze gewoon even heel kort startsignaal gegeven ipv contact te houden tot de motor start. Daarna contact uitgedraaid, maar nu wil hij niet meer starten. Eerste keer nog wat herrie, maar daarna enkel nog een klik als ik contact maak. Niets meer.. Startmotor probleem? Misschien eerst morgen eens naar de batterijspanning kijken.. Nog nooit problemen mee gehad, maar je weet maar nooit..
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door MARTIN »

als de accu vol blijkt, toch ff de plus er af.
zal daarna gewoon starten
Afbeelding
GIBSON
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 28, 2021 1:15 pm
Woonplaats: Zedelgem

Re: Dichtingen brandstofrail KV6?

Bericht door GIBSON »

Zal iets meer aan de hand zijn. Batterij was in elk geval niet het probleem. Als ik em naderhand nog probeerde te starten kreeg ik een schrapend geluid. Waarschijnlijk grijpt de startmotor niet / niet correct in.. Aangezien het niet thuis was en ik ook niks bij had zat er niet veel anders op dan te laten slepen.. even afwachten nu hoe het verder uitdraait.
Plaats reactie