De r75 vibereert

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

De r75 vibereert

Bericht door rofan »

Beste mensen, ik heb last van viberaties als er in mijn auto 3 of meer mensen zitten ( nee deze mensen hebben geen overgewicht :D ) ik moet heel rustig optrekken dan gaat alles goed maar bij normaal optrekken voel je hem en dan lijkt het er op dat viberaties de motor extra weerstand geeft, ik heb de pen bobines en bougies al vervangen. iemand een idee waar ik naar moet zoeken?
Gr.
Fred.
Maulwurff
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma feb 05, 2018 8:23 pm
Woonplaats: Borculo

Re: De r75 vibereert

Bericht door Maulwurff »

Lijkt mij iets met de motor ophanging, door het extra gewicht kantelt de motor bij het optrekken iets meer dan normaal en komt dan waarschijnlijk tegen het chassis aan.
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: De r75 vibereert

Bericht door rofan »

ik zal is kijken naar de ophanging, deze heb ik een maandje of wat geleden los gehaald om mijn dynamo te vervangen, word vervolgd...
gr.
Fred
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: De r75 vibereert

Bericht door MARTIN »

Is het een handbak?
Afbeelding
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: De r75 vibereert

Bericht door rofan »

nee het is een automaat < 2.5l V6 > , ik heb bij het leeg laten lopen van mijn bakolie hem met universele bak olie weer aangevuld met de gedachte om vlak er na de originele Jatco olie er in te doen < moet ik nu nog doen > . Ik heb daardoor s`morgens de eerste 5 minuten wat meer geluid uit de bak komen dan met orginele olie.
hij is wel tot de nivo plug afgevuld.
gr.
Fred
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: De r75 vibereert

Bericht door arjan_m »

Ik vermoed een gebroken motorsteun.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: De r75 vibereert

Bericht door rofan »

nou het duurde even maar we zijn er achter waar het probleem zit met de vibraties van de 75,het zit hem in de rechter aandrijf as waar flink speling in zit. deze had ik een paar maanden geleden voor een 2e hands vervangen omdat het lager wat er aan vast zit bij de oude verrot was. gelukkig gaat het alleen om het deel waar de lager niet aan vast zit dus kan ik die nog van mijn oude af halen.
nu nog de tijd vinden...

wat wel positief is dat de bak gespoeld is en afgevuld met originele Jatco olie , de motor steunen nog in nieuwstaat zijn en er niks mis is met de gehele motor :thumb:

word vervolgd....

gr,
Fred.

Ps kleine tip. Bij het afvullen van de automaat en hem op nivo brengen via de nivo plug. Dan alsnog 100 ml bij vullen. Dit voorkomt bij koud weer dat hij een paar minuten rauw geluid maakt.
Paulus Potter
MG-R Regular
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 04, 2016 7:47 pm
Woonplaats: Heiloo

Re: De r75 vibereert

Bericht door Paulus Potter »

Hee Roofan wat jij schrijft op 15 dec 12.01 uur heb ik ook. Als ik de auto start en wegrij komt er een brommend geluid uit de automatische versnellingsbak . Na ongeveer 500-600 meter is dat weg . Wat kan de oorzaak daarvan zijn?
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: De r75 vibereert

Bericht door rofan »

Dat rouwe geluid komt 9 van de 10 keer door net te weinig olie, als de olie warmer word dan is het weg.
Probeer eerst de atf olie met 100 ml bij te vullen , is er nog geluid herhaal het nog is met 100ml is het geluid er dan nog dan kan je hem altijd laten spoellen. Meestal draaid en schakelt de auto dan veel beter. Suc6
Plaats reactie