Eigenaren gezocht van Rover 75 1.8

75 en 75 Tourer
supervinnie40
MG-R Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di mar 06, 2018 8:00 pm
Woonplaats: Tilburg

Eigenaren gezocht van Rover 75 1.8

Bericht door supervinnie40 »

Hallo leden,

Ik ben op zoek naar eigenaren van een Rover 75 die ook een multimeter hebben (and not afraid to use it :P ).

Ik zit met een hoog verbruik in mijn elektrisch systeem waar ik (en een paar anderen) al wekenlang mee bezig zijn. De hele auto is van boven tot onder getest en we hebben van alles geprobeerd. Het grootste nadeel is dat we geen goed vergelijkingsmateriaal hebben. En daarvoor heb ik dit topic aangemaakt.

Mijn vraag is of iemand het volgende wil doen:

- Auto ontgrendelen
- Motorkap openen
- Iets op de motorkap-schakelaar leggen zodat de auto denkt dat de motorkap gewoon dicht is
- Controleren dat alle deuren dicht zijn en de auto niet op slot is
- De - (min) pool van de auto losmaken
- De multimeter op 10a (of 20a) zetten (afhankelijk van model welke van de 2 beschikbaar is)
- De multimeter in serie zetten tussen de - (min) pool van de accu en de massa-kabel van de auto

Vervolgens gaat het mij om de volgende waardes:
- Na 2 minuten
- Na 20 minuten
- Na 80 minuten
- Daarna precies dezelfde test met als verschil dat je dit keer de auto wel op slot doet nadat de accu opnieuw is aangesloten

Ter info, in mijn geval schiet het amperage eerst even omhoog omdat je zojuist de stroom weer aangesloten hebt. Na iets meer dan een minuut daalt het naar 0.07 waar het een tijdje blijft hangen. Na ongeveer 15 tot 20 minuten daalt het naar 0.06 met af en toe een piekje naar 0.1. Na ongeveer 80 minuten schiet de auto in "slaapstand" waarbij het amperage op en neer springt tussen 0.00 en 0.07 met af en toe een piek naar 0.15.
Waarom het dit laatste doet is niet duidelijk, en ik zou graag willen weten of anderen dezelfde getallen hebben.
Wij hebben zat theorieën en sommige van degene die mij helpen hebben hele schema's en overzichten, maar hetgene dat ontbreekt is real-life resultaten van andere 1.8 modellen.
Mocht je het willen weten, de mijne komt uit 2000.


****Let op!! Als je de accu losmaakt zijn er 2 dingen die je daarna misschien moet doen: 1) de code voor de radio opnieuw invoeren en 2) je raakt de stand van je tripcomputer kwijt (niet je KM-teller). Zorg dat je de nodige data bij de hand hebt. Ik zou er niet graag verantwoordelijk voor zijn dat je straks geen radio meer hebt.
Plaats reactie