Afscheid Rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
VG07
MG-R Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 16, 2018 9:19 am
Woonplaats: Weert

Afscheid Rover 75

Bericht door VG07 »

Door de misfire van cilinder 6 is de bougie uit de cilinder geschoten. De schroefdraad in de cilinderkop is helemaal weg en om dit te laten maken kost gewoon teveel, dus moet ik met veel pijn in mijn hart afscheid nemen van mijn Rover 75 club 2.0 v6. Ik wens alle leden nog heel veel rijplezier zoals ik ook heb gehad met mijn Rover. Maar niet getreurt, eenmaal een Rover fan... altijd een Rover fan, dus met een kleine omweg ga ik toch weer op zoek naar een goede 75

Groet Vic G.
Gebruikersavatar
Barbour
MG-R Addict
Berichten: 396
Lid geworden op: di mei 01, 2018 12:35 pm
Woonplaats: Zwolle

Re: Afscheid Rover 75

Bericht door Barbour »

Helicoil heeft een spark plug thread repair kit, voor enkele tientjes ben je weer helemaal het heertje, met een mooie Rover...
Safety fast :drive:
-------------------------------------

MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
VG07
MG-R Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 16, 2018 9:19 am
Woonplaats: Weert

Re: Afscheid Rover 75

Bericht door VG07 »

aan Helicoil heb ik ook al aan gedacht..maar dan moet de hele kop eraf.. kan er zo niet bij...helaas heb ik al afscheid genomen na alle opties te hebben overwogen..ik ben maar een huis en tuin monteur en kan niet alles...
Frankieboy
MG-R Regular
Berichten: 72
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 11:02 pm
Woonplaats: Hilversum

Re: Afscheid Rover 75

Bericht door Frankieboy »

Hallo, VG.07,

Jammer dat je afscheid moet nemen....
Neem aan dat je Rover 75 zodirect ergens in het sloperscircuit belandt. Misschien ook over gedacht om hem hier op de site aan te bieden als complete onderdelenauto voor geïnteresseerde leden. Sloperijen geven werkelijk niks en voor je het weet is het een pakketje verwrongen staal. Ik zoek bijvoorbeeld een nette motorkap en achterbumper met kleurnummer HEW. Een ander forumlid een trekhaak. Samen brengt zo'n motorkap achterbumper en zo'n trekhaak al snel 250 tot 275 00 euro op. Misschien zitten er nog leuke gadgets op. Lederen bekleding chroomspiegels etc.
Dus wie weet. Zo stond er twee weken geleden op Speurders nog een R75 te koop met een defecte koppeling voor 175 euro. Kleur HEW dus ik had direct interesse en had al een plan klaarliggen om de auto op te halen. Mispoes....de auto was al naar de sloop voor 60 euro. :shock:
Wellicht iets om te overdenken.

groet, Frank
Plaats reactie