inlaatspruitstuk 2.5 V6

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door rofan »

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar zijn de inlaatspruitstukken die vanaf 2002/2003 gemonteerd zijn op een 2 of 2,5l V6 een verbeterde versie die minder snel kapot zal gaan dan degen er voor?
mvg.
Fred
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Theo »

Dit is mij niet bekend .Mocht het kloppen dan ben ik een blij man . Mijn laatst gemonteerde zou dan een betere versie zijn .
Heb zelf in 10 jaar 2 maal een inlaatspruitstuk vervangen bij mijn Zs 180 , dus aan de derde toe.
Een goede is steeds lastiger te vinden .Nieuw ook steeds lastiger te vinden en indien gevonden belachelijk duur .
Groetjes Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Anton de Vilder
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 06, 2018 3:34 pm
Woonplaats: 071-5170257

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Anton de Vilder »

Vorig jaar heb ik een tweede hands spruitstuk geplaatst maar ik twijfel nog steeds of dat wel nodig was. Ze was wel een keer gerepareerd, maar deed het altijd goed.
Als je een vraag hebt over dit soort zaken moet je eens Terpstra in Kollum bellen, 0511-450815. Ze hebben heel veel Rover onderdelen en weten erg veel. Succes
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Theo »

Dag Anton,

Een inlaatspruitstuk repareren lijkt mij heel lastig aangezien eea verlijmd oid is .
Bij Terpstra ben ik al ruim 10 jaar kind aan huis , ook zij konden mij niet helpen .
Op EBay Duitsland vond ik een heel goede nota bene van een medewerker engineering BMW die daarvoor bij Rover werkte en mede de KV6 heeft ontwikkeld .
Groetjes
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Anton de Vilder
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 06, 2018 3:34 pm
Woonplaats: 071-5170257

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Anton de Vilder »

Dan zat je dus al reeds op de goede weg. OP Ebay UK zie ik ze nog regelmatig langskomen.
Oh ja, en die Twentenaar ken ik ook heel goed. Heb zeer regelmatig contact met hem. Leuke vent.
Toen de nieuwe BMW 7 uitkwam vroeg ik hem hoe die reed. Hij reageerde met: bijna net zo fijn als de Rover 75 2.5.
En zo is het ook. Heb jarenlang alle BMW's gereden maar geen een reed zo fijn als de Rover. Alleen heb ik mijn Rover nog niet echt kunnen uitproberen tussen de 185 en 220 km p/uur. Dat deed de BMW7 namelijk wel heel fijn. Bleef rustig en onder alle omstandigheden beheersbaar.
Succes
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Theo »

Ja op EBay Uk kom ik ze ook wel tegen maar... wat koop je dan .Kun je een ieder vertrouwen .
De idd Twentenaar vertrouwde ik volkomen .Hij heeft trouwens nog veel nieuwe Mg Rover onderdelen nieuw op voorraad .
Mvg Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Anton de Vilder
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 06, 2018 3:34 pm
Woonplaats: 071-5170257

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Anton de Vilder »

Beste Theo, Ik heb op ebay reeds verschillende onderdelen gekocht zoals bv vorig jaar een nieuwe originele aircopomp. Deze kocht ik met 3 maanden teruggeef garantie. En als je dan ook nog betaald met Paypal heb je feitelijk geen enkel risico. Succes
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door MARTIN »

Op EBay Duitsland vond ik een heel goede nota bene van een medewerker engineering BMW die daarvoor bij Rover werkte en mede de KV6 heeft ontwikkeld .
Groetjes

:mrgreen: dit kan alleen maar Byron zijn
Afbeelding
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Theo »

De man in kwestie heet wijnand Zeeuw ,
Groetjes Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Anton de Vilder
MG-R Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 06, 2018 3:34 pm
Woonplaats: 071-5170257

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door Anton de Vilder »

Correct Theo
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: inlaatspruitstuk 2.5 V6

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: :lol: toeval dan, Byron zal hem wel kennen dan .
die heeft namelijk exact hetzelfde gedaan .
Afbeelding
Plaats reactie