VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

75 en 75 Tourer
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

Bericht door Bart-K »

Theo schreef: di mei 07, 2019 8:18 pm Defecte VIS motoren ....niet dat ik weet ..
Dat had ik bij mijn ZT190 dus ook.
Alles voelde onder het rijden prima en ik had nooit het gevoel dat ik iets miste qua vermogen.

Totdat ik de blijkbaar kapotte VIS motortjes verving door de verbeterde versie van Byron, meteen voelde de motor een stuk soepeler onderin en ook qua topvermogen is er wat gewonnen -> ging op de dyno van 182 naar 188 pk.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

Bericht door Theo »

Dank je wel Bart.
Hier kan ik wat mee , overweeg nu ook tot aanschaf over te gaan .
De leverancier is dmv Facebook te bereiken , begrijp ik dat goed?
Groetend Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: yep...type zijn naam in (byron ewart rowson) en de rest volgt vanzelf
Afbeelding
Gebruikersavatar
A class of its own
MG-R Addict
Berichten: 359
Lid geworden op: do okt 25, 2018 2:05 pm
Woonplaats: Zuid-Beijerland - ZH

Re: VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

Bericht door A class of its own »

Zoals beloofd nog een update-tje. Na garagebezoek (Lievaart-Rozenburg) de 75 V6 geheel uitgelezen zonder een enkele foutmelding! Mooi resultaat, zelfs beide VIS motortjes verkeren in goede staat. Niet echt gek als je bedenkt dat zij nog maar 45.000 km mee draaien...

Kortom, geeft een goed gevoel zo’n check up, meten is tenslotte weten! :)
Mvg - Raymond van Donk - One of Britain’s Fine Cars.

2003/01 Rover 75 1.8 MK I - Business Edition - Midnight Blue (owned from 01/2003 to 10/2018)
2005/02 Rover 75 2.5 V6 MK II - Connoisseur SE - Midnight Blue JQW (assembled 04/2004 owned since 10/2018)
2010/10 Morgan 4/4 Sport - “Spirit of Malvern” - Sports Grey (owned since 04/2016)
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: VIS motoren KV6 vervangen | meer power!

Bericht door rofan »

Het zat mij allemaal een beetje dwars met de defecte VIS motor, Ik had nog 2 defecte VIS motoren liggen en ben met behulp van YouTube < https://www.youtube.com/watch?v=_4NNxnxKugI > de motoren is gaan uitpluizen, nu heb ik van 2 defecte een hele gemaakt en op eigen inzicht een paar draden tussen de dunne sporen gesoldeerd als overbrugging zodat er meer stroom door heen kan en hopelijk langer mee gaat dan 5 maanden.
je kan de VIS motor testen door hem aangesloten bij de ruitenwissers neer te leggen zodat je hem ziet en dan gas geven , je ziet hem dan wel of niet bewegen, LET OP: dat je dit doet terwijl het ontstane gat lucht dicht is afgedekt ! doe je dit niet dan loopt de motor flink beroerd en ruik je benzine dampen uit de uitlaat, na montage komt het wel weer goed als je hem een half uurtje niet gebruikt of als je 1 minuut de accu pool los laat.
hopelijk kunnen jullie er wat mee.
Gr.
Fred.
Plaats reactie