Sleutel en deurslot

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Radegast
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 11, 2019 2:50 pm
Woonplaats: Amstelveen

Sleutel en deurslot

Bericht door Radegast »

Goedemorgen,
ben al vroeg de eieren aan het zoeken :D
Twee weken gelden de Rover 75 gekocht met twee sleutels (handzenders).
De ene werkt redelijk, de andere mist de knop om te ontgrendelen, je kijkt in
de sleutel op het printplaatje....... :VerySad:
Weet iemand een adres waar ze dit kunnen fiksen ? Omgeving Amsterdam....
Want, en nu komt het, ik kan met de "gewone" sleutel het slot aan de bestuurderskant
NIET openen. Sleutel draait in de rondte, maar auto gaat niet van het slot af. Ben nu dus
afhankelijk van die ene redelijk werkende handzender. Nieuwe batterij heb ik er al in gedaan.
Met de baard kan ik wel de kofferbak openen maar zoals gezegd niet de bestuurderskant.
Met dank voor de reacties !
Goed paasweekend.
Marc
VG07
MG-R Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 16, 2018 9:19 am
Woonplaats: Weert

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door VG07 »

even op wish.com of aliexpress kijken...kan je een complete behuizing kopen voor weinig...printplaatje, sleutelbaard en transponderchip omzetten en klaar is kees...:)
Radegast
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 11, 2019 2:50 pm
Woonplaats: Amstelveen

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door Radegast »

VG07 schreef: ma apr 22, 2019 9:21 am even op wish.com of aliexpress kijken...kan je een complete behuizing kopen voor weinig...printplaatje, sleutelbaard en transponderchip omzetten en klaar is kees...:)
Ok, dank je wel. Heb het net op wish besteld. Hopelijk krijg ik het voor elkaar. Want maar één werkende handzender én met de baard de bestuurderskant niet kunnen openen is niet best natuurlijk... :VerySad:
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door DJRikkert »

Anders Shoefix te Heerhugowaard die heeft mijn 2e sleutel ook gemaakt incl inleren etc.....top opgelost door Shoefix

Greetzzzz
Rick😉
Joep Stortelder
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za mar 09, 2019 7:50 pm
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door Joep Stortelder »

Hoi,

Deze kocht ik een paar weken geleden op ebay. Zelfs 2 want de sleutelhouders gaan vanzelf een keer kapot.

https://www.ebay.com/itm/2-Button-Remot ... SwnbZYDxeQ

Groet,
Joep
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door hugos »

VG07 schreef: ma apr 22, 2019 9:21 am even op wish.com of aliexpress kijken...kan je een complete behuizing kopen voor weinig...printplaatje, sleutelbaard en transponderchip omzetten en klaar is kees...:)
met alle respect, maar zo eenvoudig is het allemaal niet hoor. Zonder T4 (computer) ga je er niet geraken. Er zijn hier al talloze bladen vol geschreven over dit probleem. Moeilijke kwestie... Alleen die van Heerhugowaard lijkt me wel interessant maar ook prijzig niet?
grts
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
VG07
MG-R Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 16, 2018 9:19 am
Woonplaats: Weert

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door VG07 »

hugos schreef: vr mei 10, 2019 6:27 pm met alle respect, maar zo eenvoudig is het allemaal niet hoor. Zonder T4 (computer) ga je er niet geraken. Er zijn hier al talloze bladen vol geschreven over dit probleem. Moeilijke kwestie... Alleen die van Heerhugowaard lijkt me wel interessant maar ook prijzig niet?
grts
Hugos
er was aangegeven dat de behuizing kapot was...ik heb bij mijn sleutelbehuizing precies hetzelfde gedaan...sleutelbaard,printplaatje en transponderchip omgezet en het werkt nog steeds..

grtzz
Vic
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door hugos »

O enkel de behuizing?? Ja dan is een kapje voldoende. Zo had ik het niet begrepen. Sorry
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Radegast
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 11, 2019 2:50 pm
Woonplaats: Amstelveen

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door Radegast »

Goedemorgen,
dank voor alle reacties.
Heb de sleutel ondertussen via Wish ontvangen. Ga binnenkort aan de gang met
het overzetten van baard, chip etc. Keep u posted !
Radegast
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 11, 2019 2:50 pm
Woonplaats: Amstelveen

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door Radegast »

Wel beste leden,
vergeten maar :(
Alles overgezet maar alleen de vergrendel-knop werkt. Openen kan ik niet met de nieuwe sleutel.
Druk de knop in maar er gebeurt niets. Lijkt wel of aan de binnenkant van de knop (dus binnen in de behuizing) iets ontbreekt zodat er
geen contact met de printplaat wordt gemaakt...
Heb ik dus niets aan. Helaas
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door hugos »

Zoals ik al eerder zei: het is allemaal zo eenvoudig niet. Als enkel het kapje stuk is, is een vervanging van het kapje voldoende. Maar

1. post even een foto van het printplaatje. waarschijnlijk is een drukknopje weg.
2. Kan je met 1 van je sleutels wel je deur manueel openen en sluiten, Zo niet: Het slotje (cilinder) is ofwel om zeep ofwel is ie niet meer verbonden met de deurvanger. mogelijk is het niet goed vastgeklikt.

grts
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Radegast
MG-R Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 11, 2019 2:50 pm
Woonplaats: Amstelveen

Re: Sleutel en deurslot

Bericht door Radegast »

hugos schreef: zo mei 26, 2019 12:03 pm Zoals ik al eerder zei: het is allemaal zo eenvoudig niet. Als enkel het kapje stuk is, is een vervanging van het kapje voldoende. Maar

1. post even een foto van het printplaatje. waarschijnlijk is een drukknopje weg.
2. Kan je met 1 van je sleutels wel je deur manueel openen en sluiten, Zo niet: Het slotje (cilinder) is ofwel om zeep ofwel is ie niet meer verbonden met de deurvanger. mogelijk is het niet goed vastgeklikt.

grts
Hugos
Hoi Hugos,
zal t.z.t. een foto plaatsen van het printplaatje. Moet heel binnenkort een tijdje naar het buitenland, dus kan wel ff duren.
Ik kan met geen van de beide sleutels de bestuurdersdeur manueel openen. Ik kan wel de sleutel in het slot heen en weer draaien, maar er gebeurt niets. Daarom, omdat ik nu maar één goed werkende handzender heb, ben ik huiverig. Want als deze niet meer werkt kan ik mijn auto niet meer in. Kan wel in de kofferbak maar daar schiet ik dan niets mee op.
Groet,
Marc
Plaats reactie