Wel/niet starten

75 en 75 Tourer
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

MARVON schreef: wo jan 16, 2019 8:31 pm :mrgreen: goed om te weten :thumb:
miste jij een chip in de sleutel ook ?of hebben ze die ook ingeleerd.
en wat zijn de kosten ?
Ik had maar 1 sleutel, en van mijn reserve sleutel was het printplaatje vuil en batterijtje leeg kosten was toTaal 135.00 euro voor het frezen en inleren vd sleute, het was op zich best wel een ding om te doen hoor dat inleren etc....maar Shoefix is daar zo bedreven in.
Noot: kreeg ook de bijpassende code erbij.....

gr
Rick ;)
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Ik had vandaag toch weer dat die soms niet wilde starten/aan slaan, alles werkt en gaat aan, licht, radio, fan etc na een paar pogingen slaat hij zo in ene weer aan en rijdt die weer als een zonnetje.....blijft vreemd.....toch de nokkenassensor ??....of iets anders bv de accu dat die een beetje aan het eind van zijn latijn is :dry: :dry:

greetzzzz
Rick ;)
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Wel/niet starten

Bericht door rofan »

meten is weten, dus accu even door meten < al lijkt mij 100% dat dit het euvel niet is >, en een keer uitlezen met een origineel t4 computer van een ex Rover dealer.
gr.
Fred.
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

rofan schreef: do jan 17, 2019 8:17 pm meten is weten, dus accu even door meten < al lijkt mij 100% dat dit het euvel niet is >, en een keer uitlezen met een origineel t4 computer van een ex Rover dealer.
gr.
Fred.
2 weken terug is die bij Koree uitgelezen muv meten van de accu, en daar gaf die niks bijzonders aan, zal morgen is naar Lievaart (Rozenburg) rijden voor een second opinion of zo, wel gek dat die dan weer wel en en dan weer niet aan slaat ....toch ?

Greetzzz
Rick ;)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Wel/niet starten

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: toch verdenk ik dan nog steeds de startmotor.
op het moment dat jij start en hij doet ff niks, staat er inwendig iets in te branden.
dit gaat een poosje goed totdat hij niks meer doet.
bestel een nieuwe, en je zal zien dat het beter gaat.
was dit niet het euvel, dan is dit onderdeel al vernieuwd iig(hij gaat toch ooit eens)
Afbeelding
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

MARVON schreef: do jan 17, 2019 9:12 pm :mrgreen: toch verdenk ik dan nog steeds de startmotor.
op het moment dat jij start en hij doet ff niks, staat er inwendig iets in te branden.
dit gaat een poosje goed totdat hij niks meer doet.
bestel een nieuwe, en je zal zien dat het beter gaat.
was dit niet het euvel, dan is dit onderdeel al vernieuwd iig(hij gaat toch ooit eens)
Zou idd dan kunnen en moeten worden vervangen, is dat bij de 75 een grote klus, laat het dan toch doen hoor ;)

greetzzz
Rick ;)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Wel/niet starten

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: met 2 rechterhanden .....uurtje
Afbeelding
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

MARVON schreef: vr jan 18, 2019 12:00 am :mrgreen: met 2 rechterhanden .....uurtje
:blink: laat ik nou twee linker handjes hebben die alles ook nog is in spiegelschrift doen......theoretisch vat ik het allemaal wel, maar verder :argh: helaas......dus laat ik het wel doen 😏

Greetzzzz
Rick😉
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Vanmiddag de accu laten doormeten, deze een Bosch 654 ah is nog al nieuw, geeft de vereiste waardes en meer aan, startmotor pakt ook gewoon op, de monteur waar ik was vond trouwens de V6 fantastisch mooi lopen, dus volgende stap zou de nokkenassensor kunnen zijn, maar dat laat ik maandag bij Lievaart (Rover garage/dealer) even uitzoeken cq bepalen, dus in het minst gunstige kan het idd dus ook de start motor zijn......wordt vervolgd
(Noot: ze start nu steeds naar behoren)

Greetzzz
Rick😉
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: Wel/niet starten

Bericht door hugos »

Ik heb het al meermaals meegemaakt. Niet starten bij warme motor: nokkenassensor vervangen. Niet starten bij koude motor: soms krukassensor vervangen.

Groet
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

hugos schreef: vr jan 18, 2019 8:06 pm Ik heb het al meermaals meegemaakt. Niet starten bij warme motor: nokkenassensor vervangen. Niet starten bij koude motor: soms krukassensor vervangen.

Groet
Hugos
Zal ook deze theorieën meenemen in het verhaal.....en als het dan toch de startmotor is vind in het ook best......maar we gaan het stap voor stap meemaken 😉 stap 1 de accu kunnen we doorhalen.....wordt maandag vervolgd 😉

Greetzzzz
Rick😉
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Wel/niet starten

Bericht door rofan »

bij een kapotte krukassensor draait de startmotor wel maar de motor slaat niet aan, ik heb al 3 krukassensoren versleten.
gr.
fred
Laatst gewijzigd door rofan op ma jan 21, 2019 12:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

rofan schreef: zo jan 20, 2019 9:08 am bij een kapotte krukassensor draait de startmotor wel maar de motor slaat niet aan, ik heb al 3 krukassensoren versleten en de startmotor draaide altijd.
gr.
fred
Daarom kijk ik stap voor stap, voorlopig start ze nu weer gewoon na de eerste start dusssss houden we op de nokkenassensor of startmotor, ga morgenmiddag effe langs Lievaart Rozenburg das lekker dichtbij mijn werk.....

Greetzzzz
Rick 😉
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: Wel/niet starten

Bericht door hugos »

Inderdaad Fred, nokkenassensor stuk dan draait de startmotor evenzeer. (en dat is ook het probleem lees ik nu...)
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

hugos schreef: zo jan 20, 2019 1:44 pm Inderdaad Fred, nokkenassensor stuk dan draait de startmotor evenzeer. (en dat is ook het probleem lees ik nu...)
Nou sinds vrijdag sinds ik mijn nieuwe sleutel heb laten maken/inleren is het probleem niet meer aan de orde geweest, en heeft Lievaart ook het advies gegeven het even aan te kijken.....dus hahaha wordt vervolgd :-)

Greetzzzz
Rick:-)
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

MARVON schreef: ma jan 07, 2019 8:40 am :mrgreen: startmotor aan het overlijden
Vrijdagochtend a.s. wordt de startmotor gedemonteerd door Lievaart (Rover-Rozenburg), en na revisie 's wordt hij middags weer gemonteerd in de MK1 75V6, dan moet het "mysterie" opgelost zijn........
Het start probleem bleef zo nu en dan toch de kop op steken, dus moet de reply van MARVON de oplossing zijn :-)

greetzzz
Rick ;)
Plaats reactie