rover 75 2.0 v6 bwj 1999 wil niet meer aanslaan

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
bvelders

rover 75 2.0 v6 bwj 1999 wil niet meer aanslaan

Bericht door bvelders »

Goedemorgen,

bedankt voor het activeren van mijn account.

Ik zit met het volgende probleem met mijn Rover 75 2.0 V6 bwj 1999.
Na het vervangen van de accu en invoeren van de radio code wilde ik de volgende dag vertrekken
en starte de rover na 2 sec viel de Rover uit en is sinsdien niet meer aan te krijgen.
Na een nieuwe krukassensor en controle van de nokkenassensor en controle of er brandstof binnenkomt ben ik erachter
dat ik geen vonk krijg.auto start dus wel maar slaat dus niet aan.Anwb erbij gehad die zag alleen iets bij het uitlezen over mijn startonderbreker voorbij komen maar kon er niks mee.
maar lampje op het dashboard gaat wel uit en de motor gaat wel om.
Heeft er iemand misschien tips voor mij waar ik het kan zoeken,lijkt me niet dat ineens alle bobines stuk zijn.
boven op de aansluiting van de bobines krijg ik 12volt binnen bij starten schiet ie na de 9volt zet ff al mijn bevindingen erbij zodat er misschien iemand een idee heeft.
Zekeringen onder passagierskant heb ik doorgemeten en onder de kap ook in de box,relai voor de zekerheid vervangen.
verder ben ik geen automonteur maar kan wel wat :)
mvg velders
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: rover 75 2.0 v6 bwj 1999 wil niet meer aanslaan

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik vermoed dat de afstandsbediening secu ontvanger de weg kwijt is en op de startblokkering blijft hangen.

Om dat op te lossen zal hij aan de T4 moeten.
Afbeelding
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: rover 75 2.0 v6 bwj 1999 wil niet meer aanslaan

Bericht door zwelgje »

Vaak kunnen electronische dingen opgelost worden door de accu een tijdje af te koppelen. Dat reset alle computers. Half uurtje of zo en dan eens kijken.

Sleutel is dacht ik te resetten door viermaal snel op (waarschijnlijk...) open te drukken.
Dan zou er een nieuwe code of synchronisatie gebeurd zijn.
Heb het handboek niet in de buurt, maar daar zal de juiste procedure in staan als dit niet werkt.

Hopelijk kun je het hier mee oplossen voordat er andere drastische maatregelen nodig zijn.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Plaats reactie