relay in ECU defect?

75 en 75 Tourer
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Re: relay in ECU defect?

Bericht door pantah »

Jammer dat ik het moet melden, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost, al lijkt het me door alle ervaringen de voorbije weken duidelijk dat er ergens een relais (soms) blijft plakken en die bepaalde relais moet volgens mij een van de relais' zijn die instaan voor het afsluiten van de auto.

Kan er mij iemand een plannetje bezorgen van welke relais voor wat instaat en dan vooral van deze die geplaatst zijn in het kastje onder de motorkap vooraan. De reden waarom, is omdat ik daar laatst bij het opentrekken van de motorkap een 'tikketikketikketik' heb gehoord aan dat kastje, maar voor ik met een 'aha'-gevoel het kastje opentrok en mijn vingers aan één van die relais kon raken om te voelen dewelke er gek deed, was het alweer over... Daarna heb ik weer een ganse week geen problemen gehad, maar dit weekend was het alweer prijs: accu nagenoeg volledig leeg na een nacht.
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Re: relay in ECU defect?

Bericht door pantah »

Nadat ik ettelijke maanden geen last meer had van dit probleem door bepaalde zekeringen weg te halen, werd ik op een ochtend op onze vakantie terug geconfronteerd met een lege accu. Gelukkig had ik mijn service-kit bij (inclusief accu-lader :) en aldus terug uit de slag kunnen trekken, doch wanneer ik de batterij terug aankoppelde, hoorde ik gerikketetik vanuit het relaiskastje links vooraan onder de motorkap. Toen ik het deksel oplichte om te voelen welke relais zich misdroeg, hield het (natuurlijk) op. Deksel terug dicht en ben er even op gaan kloppen en daar was het weer. 'Ok, dacht ik, doe maar!'... Een minuutje later lichtte ik het deksel terug op en ja hoor, de stouterd kon zich niet meer verbergen, zelfs al hield hij zich stil, want de warmte verraadde hem. Bleek het relais van de achterruitverwarming te zijn waarvan ik de zekering nochtans reeds had verwijderd. Heb het relais verwijderd en de volgende dagen (en weken) terug probleemloos kunnen starten. Mss eindelijk een einde aan deze saga? Ik hoop het, maar de acculader blijft toch nog een tijdje in de koffer. ;)
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Re: relay in ECU defect?

Bericht door hugos »

Kijk eens of er geen corrosie zit aan de stekker van de lichtunit links van het dashboard. Gr hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Re: relay in ECU defect?

Bericht door pantah »

Zal ik nog eens checken, maar voorlopig is er geen probleem meer. ;)
Plaats reactie