Mk1-stoelen in Mk2

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Erik
MG-R Regular
Berichten: 36
Lid geworden op: vr mar 20, 2015 12:36 pm
Woonplaats: Den Haag

Mk1-stoelen in Mk2

Bericht door Erik »

Beste liefhebbers,

Ik wil de manueel bediende stoelen van mijn mk2 (CDTi, 2005) vervangen door elektrisch bedienbare met memory van een mk1. Ik lees hier en daar dat niet bij alle mk2-modellen de draadboom daarvoor zondermeer aanwezig is. En als die al aanwezig is, dan moet ik ook rekening houden met afwijkende stekkers.

Heeft iemand deze operatie al eens uitgevoerd? Waar moet ik verder rekening mee houden?

Gr. Erik
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: Mk1-stoelen in Mk2

Bericht door arjan_m »

Hi,

Is heel goed mogelijk om aan te sluiten als de kabelboom er niet in zit.
Ik heb het zelf ook gedaan, het stelt eigenlijk niet zoveel voor. De aansluiting had ik in een half uurtje klaar (binnen voorbereid), en nog een uurtje uur om de stoelen er uit te schroeven, de lederen te plaatsen en de bekabeling te maken.

Mijn auto is een Classic uitvoering, daar zat dus geen bekabeling voorbereid. Als de stekkers er al zitten (moet je zo zien liggen), stelt het helemaal niets voor. Klik en klaar.

Ik heb destijds een topicje gemaakt voor het schema, dan kun je ook zien hoe de stoelverwarming aangesloten moet worden: viewtopic.php?f=33&t=25256
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Erik
MG-R Regular
Berichten: 36
Lid geworden op: vr mar 20, 2015 12:36 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: Mk1-stoelen in Mk2

Bericht door Erik »

Hey Arjen,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Als ik een goed setje op de kop heb weten te tikken en het zit er in, dan laat ik even weten hoe het is gegaan.

Gr. Erik
Plaats reactie