---
Enige tijd geleden heb ik ergens op een Engelse site een verhaal gelezen
wat ging over de brandstoftank in onze 75.
Mijn Technisch-Engels is niet echt heel erg goed, maar wat ik daaruit begreep
zou onze tank in twee delen zijn verdeeld en verbonden met wel zes pijpjes..
De sensor van de brandstofmeter zit in één van deze helften en zo kan het zijn
dat het lampje van "bijna leeg " gaat branden terwijl hij aangeeft nog voor een kwart vol te zijn
Nu begreep ik eigenlijk dat je toch maar eerder moet gaan tanken omdat je anders
met een stilvallende auto komt te staan omdat de overdracht van de linker naar de rechterkant
niet altijd even goed is???
Nu ga ik toch meestal al tanken als hij half leeg is, want ik vind het gewoon een
beter gevoel als hij "vol " is.
Maar wat heb ik nu wel of niet goed begrepen van dit verhaal, wat ik jammer genoeg
niet ergens terug kan vinden
---
Waar of Niet Waar ???
-
- MG-R Addict
- Berichten: 462
- Lid geworden op: di feb 15, 2011 12:35 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
Re: Waar of Niet Waar ???
https://the75andztclub.co.uk/forum/show ... p?t=108535" onclick="window.open(this.href);return false;
(mocht er een specifiek stukkie zijn wat je uitgelegd/vertaald wilt hebben, zeg t dan maar)
Misschien heb je hier wat aan. Sowieso handige site.
Beetje dé bijbel voor 75 eigenaars
(mocht er een specifiek stukkie zijn wat je uitgelegd/vertaald wilt hebben, zeg t dan maar)
Misschien heb je hier wat aan. Sowieso handige site.
Beetje dé bijbel voor 75 eigenaars
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Re: Waar of Niet Waar ???
---
Bedankt voor deze link, maar zelfs met die tekeningen begrijp
ik er nog helemaal niets van
En die Engelse uitleg die erbij staat is voor mij ook niet makkelijk leesbaar [ sorry ]
Het belangrijkste vind ik eigenlijk of de vraag die ik had van het eerder
tanken dan je denkt i.v.m. het stilvallen door geen brandstof ??
---
Bedankt voor deze link, maar zelfs met die tekeningen begrijp
ik er nog helemaal niets van
En die Engelse uitleg die erbij staat is voor mij ook niet makkelijk leesbaar [ sorry ]
Het belangrijkste vind ik eigenlijk of de vraag die ik had van het eerder
tanken dan je denkt i.v.m. het stilvallen door geen brandstof ??
---
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: Waar of Niet Waar ???
Bij de 75 en de ZT ligt de tank onder de achterbank.
Deze bestaat uit 2 compartimenten. Achter de bijrijders kant, dus rechts onder de zitting zit de intank fuel pump
Als deze de geest gegeven heeft heb je de kans dat je op een kwart tank in een keer stil staat. omdat het linker gedeelte niet wordt overgeheveld.
Met een dubbele pomp , een onder de motorkap en een onder de zitting, zorgt de pomp onder motorkap ervoor dat er toch brandstof aangezogen wordt, tot je op een kwart bent...
Vervangen van de pomp (het interne gedeelte) is best een klusje, spreek uit ervaring.
Deze bestaat uit 2 compartimenten. Achter de bijrijders kant, dus rechts onder de zitting zit de intank fuel pump
Als deze de geest gegeven heeft heb je de kans dat je op een kwart tank in een keer stil staat. omdat het linker gedeelte niet wordt overgeheveld.
Met een dubbele pomp , een onder de motorkap en een onder de zitting, zorgt de pomp onder motorkap ervoor dat er toch brandstof aangezogen wordt, tot je op een kwart bent...
Vervangen van de pomp (het interne gedeelte) is best een klusje, spreek uit ervaring.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Re: Waar of Niet Waar ???
---
Dus die problemen doen zich alleen voor als die pomp in de tank
het niet [ meer ] goed doet ?
---
Dus die problemen doen zich alleen voor als die pomp in de tank
het niet [ meer ] goed doet ?
---
Re: Waar of Niet Waar ???
Paar weken geleden ook het pompje vervangen, is wat werk, maar als ik het kan
Ook bij mij was het een keer op minder dan 1/4 fout gegaan, uiteraard terwijl mijn vrouw reed...
bij DMGRS (.co.uk) kan je het losse pompje bestellen, scheelt bergen geld in plaats van de complete module...
En zorg ervoor dat je tank minder dan 1/2 vol is, dan heb je minder last van het brandstof nivo
Ook bij mij was het een keer op minder dan 1/4 fout gegaan, uiteraard terwijl mijn vrouw reed...
bij DMGRS (.co.uk) kan je het losse pompje bestellen, scheelt bergen geld in plaats van de complete module...
En zorg ervoor dat je tank minder dan 1/2 vol is, dan heb je minder last van het brandstof nivo
Rover 100 / Mini / Rover 214 en nu: Rover 75
Re: Waar of Niet Waar ???
---
Ik heb gelukkig nog geen problemen met het pompje [ denk ik ]
Ik ga altijd vrij vroeg weer tanken.
Ik had alleen zoiets ergens in het Engels gelezen en vroeg mij af hoe het zat.
Het is toch maar een erg ingewikkeld en moeilijk systeem wat ze daarvoor
hebben bedacht...waarom eigenlijk ??
---
Ik heb gelukkig nog geen problemen met het pompje [ denk ik ]
Ik ga altijd vrij vroeg weer tanken.
Ik had alleen zoiets ergens in het Engels gelezen en vroeg mij af hoe het zat.
Het is toch maar een erg ingewikkeld en moeilijk systeem wat ze daarvoor
hebben bedacht...waarom eigenlijk ??
---