autoradio valt steeds weg

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
aaduil
MG-R Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 29, 2015 12:55 pm
Woonplaats: Harkema

autoradio valt steeds weg

Bericht door aaduil »

Hallo ik heb onderstaande autoradio met navigatie .

Nu heb ik het volgende probleem, op onwillekeurige momenten valt de radio weg hij gaat dan naar het opstartscherm , start dan door naar het radio scherm en valt dan weer weg naar het opstartscherm enz. enz, Op het moment dat dit gebeurt kan je ook niets meer ik kan hem niet uit zetten of naar de instellingen , het enigste wat helpt is contact uit en direkt opstarten met een cd , als hij muziek afspeelt via een cd heb ik het probleem niet. Soms gaat het dagen of weken goed en dan weer valt hij 5 keer op een dag weg .

Ik heb hem er al uit gehaald en de bedrading nagekeken op kortsluiting maar ik kan met mijn leken ogen niets vinden.

Iemand bekent met dit probleem of iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen.

navpa navigation, 8.3.5.193799 nav n go igo 8
Afbeelding
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door mixtuurorgel »

Navigatie blijft het ook gewoon doen ? wanneer de radio zomaar wegvalt en vervolgens weer een nieuwe poging doet zou je denken dat het iets met de voeding te maken heeft, tenminste wat het radio gedeelte betreft............
aaduil
MG-R Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 29, 2015 12:55 pm
Woonplaats: Harkema

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door aaduil »

Ik weet niet of het radio gedeelte apart gevoed word , want het lijkt wel of er een spanningsdip ontstaat en de radio opnieuw opgestart word , het vreemde is natuurlijk dat zodra ik er een cd in doet dan is het probleem voorbij , totdat ik de cd eruit haalt of hem op radio terug zet dan gaat hij weer in die loep. Maar ja het kan dan ook weer zomaar over zijn voor enkele dagen.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door mixtuurorgel »

Het kan zijn dat de radio componenten bevat die meer stroom vragen, wanneer het weer voorkomt zou je eens wat elektro gebruikers kunnen uitdoen, doormeten is lastig wanneer die af en toe kuren heeft.
Navigatie doet het wel gewoon?
aaduil
MG-R Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di sep 29, 2015 12:55 pm
Woonplaats: Harkema

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door aaduil »

ja de navigatie doet het wel , ik kan idd eens kijken of op de momenten dat het zich voor doet er veel elektra gevraagd word.
Ron driessen
MG-R Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do okt 13, 2016 10:26 pm
Woonplaats: Hoofddorp
Locatie: Hoofddorp

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door Ron driessen »

Heb dezelfde radio en bij mij valt die regelmatig van de zender af om daarna to gaan zoeken. Bedienen is dan ook niet echt meer mogelijk. Aan en uitzetten helpr dan weer. Alleen is her maar de vraag voor hoelang. Misschien een reset naar de fabrieksinstellingen.

Groet
Ron
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: autoradio valt steeds weg

Bericht door Eric27 »

Ik heb er in het verleden een gehad ontvangst van de radio is niet super en na een jaar intensief gebruik een blauw scherm einde radio en navigatie.
Mijn mening staat leuk maar het is troep.

Eric.
Plaats reactie