Stillere auto

75 en 75 Tourer
arthurMG
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: di jul 14, 2015 9:45 pm
Woonplaats: Numansdorp

Re: Stillere auto

Bericht door arthurMG »

Geluid, jaguar :?: :?: :?:

over geluid, ik heb net mijn MGF aan een nieuwe eigenaar over gedragen.
Die maakte echt geluid aan alle kanten, of je open of dicht of met hardtop reed.
windgeruis aan alle kanten en met de open luchtfilter en Milltek boven de 5000 toeren een F16.

Dan mijn MG ZT-T cdti, in vergelijk met mijn voorgaande auto's een limousine met zeer beschaafd zelfs stil interieur.

Op mijn zoektocht naar de opvolger van deze topwagens (ieder in zijn eigen segment)
heb ik behoorlijk wat wagens bekeken en bereden, hieronder veel jag's S-type en XJ, maar toch bij de huidige wagen uitgekomen nm; een R75 2.5 V6 Sterling my '00.

Ik durf te beweren de meest stille en in vergelijk wat er wordt geboden en wat er allemaal op je pad kan komen de meest veilige keuze.

Als je dan toch voor een jaguar kiest, ga dan eerst je licht eens opsteken bij de fa G&G in Heinkenszand (zld).
ook als je al gekozen hebt ga dan voor je onderhoud daar heen, no nonsens met 1 passie en dat is Jaguar.
Echt verstand van zaken en geen onnodige dingen die je aangesmeerd worden,
In de Jaguar wereld bij de poorboys zoals wij een fenomeen.
Laat de rest maar naar Kimman of Kroymans gaan.
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Stillere auto

Bericht door mixtuurorgel »

Heb een poosje gedacht dat de 2.5 ook wel wat voor mij zou zijn, vooral ook omdat ik veel minder kilometers maak maar mij vielen de prestaties wat tegen ben tenslotte weer bij de CDTI uitgekomen.
Jaguar S type stond bij mij ook hoog genoteerd ben helaas nooit tot een proefrit gekomen, waarom is die toch afgevallen?
arthurMG
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: di jul 14, 2015 9:45 pm
Woonplaats: Numansdorp

Re: Stillere auto

Bericht door arthurMG »

Heb me eerst op de diverse Jaguar fora ingelezen, ben vervolgens bij positief bekend staande garagehouders/dealers wezen praten. Wist waar ik op moest letten. XJ en S beiden veel ex lease te koop.Veel afgeragd, XJ veel met teruggedraaide tellerstanden Als je eindelijk iets moois ziet zijn ze voor mij onbetaalbaar.

De S-type is voor mij afgevallen omdat ik geen goed onderhouden exemplaar voor een redelijke prijs kon vinden in de uitvoering/kleur welke mij en mijn vrouw aanstond.
de 1e serie heeft nogal wat kinderziektes en vanaf 2003 zijn ze beter.
Over het algemeen bakproblemen en achter triangel doorrotten, veel rubbers op onhandige plaatsen welke onderhoudsgevoelig zijn, voorwiellagers slecht, veelal versleten rempartijen. Veel kunststof in de S, lelijke houtimmitatie.
Ik reed met de ZT-T diesel, wat een fantastische auto is in mijn ogen, Nu minder kilometers door veel rijden met auto van de baas, de S-type zou geen verlagende kosten brengen, eerder een stuk hoger.
De XJ is afgevallen omdat mijn vrouw hem net te groot vond en dat de achterbank niet kan klappen.
Je hebt meer ruimte achterin je 75, komt o.a. doordat de accu onder de vloer van de kofferbak zit bij
de XJ.

De 75 welke ik nu sinds een week heb is fantastisch stil, stiller als een Jag kan ik je vertellen.
En is in een dermate staat dat je "als nieuw" zeer serieus moet nemen, als binnenkort al het onderhoud is gedaan.( hij was meer als 10 jaar terug vlak na groot onderhoud weggezet in loods wegens overlijden eigenaar, alle onderhoud is preventief omdat alles aan de tijd zit niet aan de km) en ik heb hem echt gepoetst is hij een zeer bijzondere verschijning . En een echte barnfind.
Hij is begin van de week door een FEHAC taxateur op het dubbele van mijn aanschafprijs getaxeerd .
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Stillere auto

Bericht door mixtuurorgel »

Dat is in ieder geval een duidelijk en uitgebreid antwoord, nu nog even een foto van de
'75 in white gold................
arthurMG
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: di jul 14, 2015 9:45 pm
Woonplaats: Numansdorp

Re: Stillere auto

Bericht door arthurMG »

Dat is mijn gemis, ben een digibeet.
Heb in de digitale wereld een behoorlijke achterstand met de rest van de wereld lijkt het :roll: :oops:
Als het goed is ben ik volgende week in Zandvoort, dan in de leuke omgeving wat plaatjes (laten)maken en vragen aan die forumgenoot om deze te plaatsen.
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
Frankieboy
MG-R Regular
Berichten: 72
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 11:02 pm
Woonplaats: Hilversum

Re: Stillere auto

Bericht door Frankieboy »

Ik heb op mijn R75. met een K1.8 motor een eenvoudige wat goedkopere achterste uitlaatdemper gemonteerd. De motor loopt er overigens prima mee. Ik heb kort daarna een zelfde R.75 met dezelfde motor en een kwalitatief goede en prijzige dus dubbelwandige uitlaatdemper horen lopen. Dat was een aanmerkelijk verschil. Ik hou er zelf van om het toerental van mijn motor te horen dus voor mij is het prima. Maar een uitlaatkeuze kan dus ook belangrijk zijn. Prijsverschil bijna 200 euro! Dus ja...
Plaats reactie