Ga over een aantal dagen naar Frankrijk op vakantie.Maar dat doet terugdenken aan vorig jaar toen ik met een verbrande klep terugkwam. Het hele verhaal zal ik jullie besparen maar het gevolg is dat ik nu een volledig gereviseerde motor heb een een paar duizend eurrie,s armer.
Kan het zijn dat ik in Belgie eur95 met E 10 getankt heb en dat er toe bijgedragen heeft dat de klep verbrand is.
Ik heb op een site gezocht of een Rover 75 hiervoor geschikt is ,maar die zeggen omdat er geen gegevens beschikbaar zijn ze geen oordeel kunnen geven. Beter dan maar Eur 98 tanken voor de zekerheid.
Wie heeft hier ervaring mee ,en verstand van ????????????
Eur 95 -E10
-
- MG-R Regular
- Berichten: 81
- Lid geworden op: do aug 04, 2016 7:47 pm
- Woonplaats: Heiloo
Re: Eur 95 -E10
---
Ik heb er niet echt verstand van, maar E 10 is naar mijn mening gewoon goedkope
troep die je in geen één auto moet gooien !
Gewoon 98 tanken, dan zit je altijd goed en voor die paar "rot centen "
zou ik het risico niet nemen
---
Ik heb er niet echt verstand van, maar E 10 is naar mijn mening gewoon goedkope
troep die je in geen één auto moet gooien !
Gewoon 98 tanken, dan zit je altijd goed en voor die paar "rot centen "
zou ik het risico niet nemen
---
Re: Eur 95 -E10
Heeft al een topic over gelopen, bij bla bla bla bla, "e10 benzine, wat vinden jullie ervan?" Opgestart door mijzelf...
Schijnt dat vrijwel alle auto's van na 2000 probleemloos e10 moeten kunnen rijden.
Toch, mede door het topic, heb ik ervoor gekozen altijd 98 te tanken. Naar mijn idee loopt de auto er ook mooier op.
Schijnt dat vrijwel alle auto's van na 2000 probleemloos e10 moeten kunnen rijden.
Toch, mede door het topic, heb ik ervoor gekozen altijd 98 te tanken. Naar mijn idee loopt de auto er ook mooier op.
ROVER 45 MK2
Re: Eur 95 -E10
---
Ik tank zelfs om de paar beurten van die " Super " soort benzine, nu diesel dus.
[ bij elk merk heet dat weer anders ] en dat merk ik ook aan de motor!!
---
Ik tank zelfs om de paar beurten van die " Super " soort benzine, nu diesel dus.
[ bij elk merk heet dat weer anders ] en dat merk ik ook aan de motor!!
---
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: Eur 95 -E10
Ik zou absoluut afraden om E10 in je Rover of MG te gooien, onze auto's zijn daar niet voor gemaakt.
Ook fabrikanten die onze motoren gebruiken (LandRover, Lotus, enz) raden dit af!!
Ook fabrikanten die onze motoren gebruiken (LandRover, Lotus, enz) raden dit af!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: Eur 95 -E10
Het is op zichzelf voor de motor niet echt een probleem, maar ethanol vreet rubber en andere niet bestendige materialen, en dat in je injectie-systeem....!
Dus leidingen en als het in je injectoren, benzinedrukregelaar indien een rubberen membraam/afsluitingen, etc.
Het spul is agressief en hoe meer, hoe meer risico voor materialen die daar niet tegen kunnen, want dan verdwijnen ze nog sneller.
Als fabrikanten geen garantie geven, er zijn op het internet lijsten te vinden, dan wordt het oppassen geblazen.
E10 is ooit in Duitsland uitgesteld, dus zegt mij genoeg.
Zoals gezegd, 98 heren (en dames), voor de zekerheid. Tot ze het hier ook in gaan bijmengen...
Heeft iemand met ethanol-neutraliseer producten? Werkt dat in het echt?
Zou misschien een oplossing kunnen zijn, net als loodvervanger voor oldtimers.
Rob
Dus leidingen en als het in je injectoren, benzinedrukregelaar indien een rubberen membraam/afsluitingen, etc.
Het spul is agressief en hoe meer, hoe meer risico voor materialen die daar niet tegen kunnen, want dan verdwijnen ze nog sneller.
Als fabrikanten geen garantie geven, er zijn op het internet lijsten te vinden, dan wordt het oppassen geblazen.
E10 is ooit in Duitsland uitgesteld, dus zegt mij genoeg.
Zoals gezegd, 98 heren (en dames), voor de zekerheid. Tot ze het hier ook in gaan bijmengen...
Heeft iemand met ethanol-neutraliseer producten? Werkt dat in het echt?
Zou misschien een oplossing kunnen zijn, net als loodvervanger voor oldtimers.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur