wax voor de rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
piet
MG-R Fanatic
Berichten: 163
Lid geworden op: za mei 21, 2016 10:28 pm
Woonplaats: Amsterdam

wax voor de rover 75

Bericht door piet »

ik heb nu al een tijdje echt mijn droom uitvoering van de rover 75 de 2,5 6V sterling :bangin: deze is echt in mooie conditie maar nu wil ik hem is echt goed in de was zetten, ik heb echt van alles geprobeerd en hou absoluut niet van waxen die wit opdrogen en moeilijk uit poetsbaar zijn. ook blijven ze allen maar een maandje zitten. wie gebruikt wat en wat zijn de ervaringen.
alvast dank!
gr.
Piet
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: wax voor de rover 75

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: meguairs tech wax 2.0
ik wil niks anders meer
Afbeelding
Jofa
MG-R Addict
Berichten: 208
Lid geworden op: di dec 20, 2016 6:19 am
Woonplaats: Zevenbergen

Re: wax voor de rover 75

Bericht door Jofa »

Ik blijf toch geloven dat je aandeeltjes heb martin... :rofl:
:bangin: ROVER 45 MK2 :bangin:


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: wax voor de rover 75

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: was het maar waar. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans53
MG-R Addict
Berichten: 357
Lid geworden op: ma mar 27, 2017 7:58 pm
Woonplaats: kop van NH

Re: wax voor de rover 75

Bericht door Hans53 »

---
Een professioneel poetsbedrijf 8) 8) :rofl: :rofl:

---
AfbeeldingAfbeelding
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: wax voor de rover 75

Bericht door Mista T »

https://www.picacarcleaning.nl/

Heeft zelf ook een 75
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
piet
MG-R Fanatic
Berichten: 163
Lid geworden op: za mei 21, 2016 10:28 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: wax voor de rover 75

Bericht door piet »

tja een poets bedrijf is natuurlijk makkelijk maar mijn auto is net gepoetst en in de wax gezet, ik wil hem maandelijks nu zelf in de wax zetten omdat de lak dan altijd in goede conditie blijft. ik vind zelf de wax van KENOTEC perfect maar die blijft niet echt lang zitten. en meguairs voldoet niet aan mijn eisen , VOODOO RIDE is bagger en doet niet wat ze beloven , iemand ervaring met DODO JUICE?
gr
Piet
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: wax voor de rover 75

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: verklaar ...meguairs voeldoet niet aan mijn eisen.
Gewoon nieuwsgierig.
Afbeelding
Jofa
MG-R Addict
Berichten: 208
Lid geworden op: di dec 20, 2016 6:19 am
Woonplaats: Zevenbergen

Re: wax voor de rover 75

Bericht door Jofa »

:lol:
:bangin: ROVER 45 MK2 :bangin:


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
piet
MG-R Fanatic
Berichten: 163
Lid geworden op: za mei 21, 2016 10:28 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: wax voor de rover 75

Bericht door piet »

IK wil graag simpel en snel, Kenotec kan ik na het wassen van de auto en hij is goed na gespoeld met normaal water < geen na spoelen wat vaak demi water is > op spuiten en met een washandschoen over de auto in wrijven, daarna droog ik hem na met een speciale VIKAN zeem , het resultaat is dat hij zo glad als een aal is en glimt als een t..t in de maneschijn . MEGUAIRS heeft veel meer energie nodig voor het zelfde resultaat en ik ben niet echt tevreden over de levensduuur van de wax, de glans is wel goed. vandaar :)
gr.
Piet
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: wax voor de rover 75

Bericht door mixtuurorgel »

Ik heb eens bij IGL-coatings(Pica) gekeken, prijzen liegen er niet om, bij één jaar garantie € 275 en 4 jaar € 775, deze bedragen kwam ik bij een bedrijf in Drachten tegen.
Mijn vorige auto had een "wax verzegeling" is mij toen wel bevallen was zo'n €150, denk dat ik het bij m'n huidige auto ook laat doen om elke maand te gaan poetsen :roll:
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: wax voor de rover 75

Bericht door Docklands »

Ik heb een professionele DA set aangeschaft met alle attributen erbij. Koste wel wat maar na twee auto's er al uit.
Het kost je een dagje poetsen maar het resultaat mag er zijn.
Als hij lekker in de wax staat spuit je er antirain op en het water glijdt van de auto af.

Pica is niet goedkoop maar hij is er wel een dag of twee mee bezig en wat is dan duur.
Het is absoluut een vakman die zijn vak verstaat.
piet
MG-R Fanatic
Berichten: 163
Lid geworden op: za mei 21, 2016 10:28 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: wax voor de rover 75

Bericht door piet »

Ik twijfel niet aan veel professionele autopoetsbedrijven die hart voor het product hebben, ik werk echter al 22 jaar in de autowas wereld en moet zeggen er zijn erg weinig producten die langer dan 3 maanden blijven zitten , het enige wat ik heb gemerkt is de glas coating maar die heeft de vervelende eigenschap dat als je lak schade hebt meteen het hele deel moet vervangen omdat de coating er nooit meer af gaat. cartec en wax oil is met recht een wassen neus deze producten blijven er geen 2 maanden op zitten en dit zijn de meest verkochte lak beschermers.
het verhaal een echt goede wax vinden is wat ik merk erg moeilijk en het is ook hoe je hoog je eisen zijn en je het product beleefd.
gr.
Piet
arthurMG
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: di jul 14, 2015 9:45 pm
Woonplaats: Numansdorp

Re: wax voor de rover 75

Bericht door arthurMG »

Ik weet niet wat jullie doen, maar als je het 5 stappenplan van Meguiars volgt heb je een top resultaat.Ik heb een DAP900 gekocht welke voor mij perfect werkt, meeste werk is toch het echte handwerk in de voorbereiding, ik doe mijn auto 2x per jaar clayen met de hand en probeer dat voor de winter en bij begin mooi weer te doen., dan weer opbouwen .
Daarna bijhouden met de juiste middelen, kan ook snel, en voor de doeken kan je ook naar de action, wel even de merkjes verwijderen tegen de krasjes valt de prijs ook mee.
Wekelijks even wassen met de goldshampoo, afdrogen /nawrijven.
Nog meer glans? dan met de quick detailer ,of de quick liquid wax, binnen 10 minuten je hele auto gedaan.

Als je het bij houdt dan heb je veel minder werk .
Al staat hij nog zo goed in de wax, als de invloeden van de natuur en de industrie op je wax komt heb je altijd een probleem.welke wax van welk merk je ook gebruikt.
De uitwerpselen van een zeemeeuw of de zogenaamde speciale reiger ( ook wel bekend van het spreekwoord) op je auto komen, of teer/asfalt zure regen enz. helpt de beschermende wax laag wel, maar je zal na verwijderen van het extreem bijtende meeuwen uitwerpsel waar zelfs de schalen van krabben in oplossen toch echt wat herstelwerk hebben aan je mooi gepoetste auto.

Ook bij auto's is het zo, net als bij vrouwen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden of veel geld uitgeven.
(alhoewel het bij sommigen niet meer te verhelpen is :oops: )
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: wax voor de rover 75

Bericht door MARTIN »

:thumb: mijn idee
Afbeelding
Plaats reactie