Hallo,
Daarstraks was iemand thuis met een rover 75. Hij had zijn alternator laten vervangen. Nu merkt hij dat zijn kilometerstand plots op 999999 staat terwijl dat ergens tussen 240000-250000 moet zijn. batterij al eens een tijdje losgekoppeld maar geen resultaat. Wat kan dit zijn? of hoe kan dit opgelost? Dank!
Hugos
kilometerteller 999999 ???
kilometerteller 999999 ???
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Re: kilometerteller 999999 ???
Dan is er een chip doorgebrand/geslagen waar de km stand geregistreerd staat. Op drie plaatsen wordt deze opgeslagen dus het zou teruggehaald kunnen worden.
Deze ontstaat door een piekspanning. Hoe het weer gefixt kan worden heb ik nog niet kunnen achterhalen. Er wordt op Engelse fora's wel over geschreven
Deze ontstaat door een piekspanning. Hoe het weer gefixt kan worden heb ik nog niet kunnen achterhalen. Er wordt op Engelse fora's wel over geschreven
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: kilometerteller 999999 ???
Klopt inderdaad, is de chip. Meest voorkomend is de chip in de LCM (Light Control Module).
Je kunt eens proberen er één te wisselen. Als er dan 'Err' verschijnt (of de juiste km-stand van de klok) dan is het de LCM.
De stand wordt opgeslagen in de klok, LCM en de ECU.
Je kunt eens proberen er één te wisselen. Als er dan 'Err' verschijnt (of de juiste km-stand van de klok) dan is het de LCM.
De stand wordt opgeslagen in de klok, LCM en de ECU.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: kilometerteller 999999 ???
Wat ik weet is dat sommigen de dynamo verwisselen en dan de accu niet loskoppelen en dat daar door deze problemen ontstaan.
Je moet dan een nieuwe dus niet een gebruikte chip in de kilometerteller solderen en deze opnieuw programmeren.
Dit kan volgens mij met TOAF. Er komt als het goed is een dezer dagen een nieuwe versie van TOAF uit en daar kan het mogelijk zijn dat je een ander gebruikt dashboard kunt aanmelden. Dit is tot nu toe nog niet mogelijk.
Eric.
Je moet dan een nieuwe dus niet een gebruikte chip in de kilometerteller solderen en deze opnieuw programmeren.
Dit kan volgens mij met TOAF. Er komt als het goed is een dezer dagen een nieuwe versie van TOAF uit en daar kan het mogelijk zijn dat je een ander gebruikt dashboard kunt aanmelden. Dit is tot nu toe nog niet mogelijk.
Eric.
Re: kilometerteller 999999 ???
dus stuurring met hendel en kilometerteller vervangen is niet voldoende?
dank!
dank!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Re: kilometerteller 999999 ???
Stuurring met hendel hoeft niet vervangen te worden.
In het dashboard moet een nieuwe eeprom worden geplaatst en deze moet door een T4 sessie (of TOAF) opnieuw geprogrammeerd worden.
Hier een paar links misschien heb je er wat aan.
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... 999&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze ook gebeurd met het vervangen van de dynamo:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... ght=999999" onclick="window.open(this.href);return false;
Eric.
In het dashboard moet een nieuwe eeprom worden geplaatst en deze moet door een T4 sessie (of TOAF) opnieuw geprogrammeerd worden.
Hier een paar links misschien heb je er wat aan.
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... 999&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze ook gebeurd met het vervangen van de dynamo:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... ght=999999" onclick="window.open(this.href);return false;
Eric.