Navigatie kaduuk

75 en 75 Tourer
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Bij m'n poging om een achteruitrijcamera te monteren heeft de navigatie het begeven d.w.z het hele apparaat van radio tot navigatie blijft stil.
Is best vreemd wanneer je er s'avonds mee op stap gaat, alles is nu donker, zekeringen (nr.33) is nog goed .
Ik heb er woensdag nog een nieuwe accu in laten zitten, de vorige was al 11 jaar oud, bij het wegrijden deed alles het nog.
Geen flauw idee waar het aan kan liggen, kan me voorstellen dat sluiting de oorzaak is, maar dan zou een zekering stuk moeten zijn .
Iemand een idee??
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Ik denk verkeerd aangesloten.
Als je de camera aansluit moet je een plus op een bepaald punt zetten om alles te onderdrukken en de camera te laten werken. Deze komt van je achteruit versnelling.
Het lijkt erop dat er een constante plus op staat.
Gaan de lichtjes in de knoppen wel aan?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Omdat het apparaat er van achteren toch weer anders uitzag dan ik verwacht had, ik had gedacht dat ik de gele daad met tulp stekker gewoon ergens in kon steken maar die die mogelijkheid is er niet, er is nog wel een groene draad waar reverse op staat, die heb ik toen maar verbonden maar dat werkte niet, heb nog even zitten googelen, was niet de enige die dat dacht, blijkbaar heeft die draad een andere functie.
De volgende dag was mijn accu leeg, waarschijnlijk omdat ik de hele tijd de radio heb aan gehad, bij de garage nog even door laten meten maar wat de accu was nog nauwelijks meetbaar.
Weer thuis gekomen groene draadje maar weer los gemaakt maar vervolgens deed het apparaat niks meer en dat was ook weer niet de bedoeling.
Volgens mij maakt die wel geluid wanneer ik het contact omdraai maar de lampjes achter de knoppen gaan niet branden.
In het verleden heb ik het wel vaker gehad dat die wel opstartte maar radio en navigatie deden vervolgens niks na een reset deed die het dan weer.
Zo zie je maar weer achteruit kijken is nooit goed voor je.............
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door Mista T »

Die groene dunne Reverse kabel wilt zeggen dat deze wordt gebruikt om bijvoorbeeld de boel uit te schakelen op het moment dat je achteruit gaat rijden of om eventueel je scherm om te draaien (flippen) om geen tegengesteld beeld te krijgen.
Als jouw camera een 12v heeft en jij hebt een video signaal (de gele draad) aangesloten op de groene, denkt je radio dat je achteruit rijdt. Als je die groene weer los haalt van de gele dan kan je waarschijnlijk weer wat zien.
Misschien heb je door deze actie de boel een beetje kortgesloten, maar een video signaal zal bij dit soort radio's ten alle tijden via een cinch (Tulp) kabel gaan.

Wat voor type radio heb je erin zitten???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Er zit een ZENEC 620D in wanneer die het doet is het wel een aardig ding, ik dacht eerst dat die nog wel een soort brom gaf maar dat komt ergens anders vandaan, hij krijgt geen stroom, dan houdt het op.
Ik heb het "grote"boek er eens bijgehaald daar hebben ze het over zekering 22 maar bij mij is het volgens de gebruiksaanwijzing 33.
Aan de kabels kan ik niet veel ontdekken zal morgen eens bij daglicht kijken, vreselijk gezeur.......
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door Mista T »

Multimeter pakken,
Zwart en rood meten
Zwart en geel meten

Kijken of er 12v op staat.
Zekering in de radio zelf misschien ??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Heb gisteravond nog rood zwart gecontroleerd dat was wel goed omdat de auto er vandaag niet is heb ik niet naar geel zwart kunnen kijken maar wanneer daar geen spanning is doet de hele boel het dan ook niet ?
Vroeger kon je zo bij de zekering van het apparaat komen ik weet niet waar ze hem nu verstopt hebben en er zijn heel veel schroefjes......
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Heb de navigatie eruit gehaald maar nu doet de blower het niet meer en in de boardcomputer wordt bij het starten niet meer aangegeven dat de traction controle is ingeschakeld, is dat een stekker die los gegaan is of een zekering?
piet
MG-R Fanatic
Berichten: 163
Lid geworden op: za mei 21, 2016 10:28 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door piet »

ik zou al mijn zekeringen even door meten dan kan je dat uitsluiten, wat ook kan dat de isolatie van een kabel beschadigd is en sluiting maakt.
suc6.
gr.
piet.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

De blower en consorten zekering hebben niet toevallig een nummer ? :VerySad:
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door basjebas »

MKI
Afbeelding

Afbeelding

MKII
Afbeelding

Afbeelding
Groet, Bas
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Hartelijk dank tot zover, de blower en aanverwante artikelen doen het weer, moest vanmorgen opstap zonder blower dat is dan aardig spoorzoeken.
Nu die verrekte radio nog.................
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb eventueel nog zowel lowline als highline onderdelen liggen.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Vanavond onderweg begon, zonder verdere aankondiging, de radio opeens weer te spelen was er toch heilig van overtuigd dat er een zekering in het apparaat kapot was.
De zekering die ik gisteren heb vervangen, nr 11, was voor audio en o.a blower de blower was daarna weer in orde maar de radio deed nog niks vandaag echter kwam er weer geluid uit scheelt me weer een paar duiten........... :biertje:
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door mixtuurorgel »

Na al dat geklungel doet alles het weer, inclusief de befaamde achteruitrijcamera, beeld is wel goed de meerwaarde zie ik niet zo.Je moet oppassen dat je niet zo gefixeerd ben op de camera dat je de voorkant van de auto vergeet.
De camera doet het nu wel maar het zou toch zo moeten zijn dat wanneer ik de auto in z'n achteruit zet de camera van zelf komt, nu moet ik eerst naar een menu.
Ik heb nog een groene reverse draad over zou die nog aangesloten moeten worden ??
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Navigatie kaduuk

Bericht door bam »

Er moet een draad camera zijn deze word aangestuurd door de achteruit.
Als je de auto start en hem in zijn achteruit zet moet hij meteen de camera aanzetten, ook al is de radio nog niet opgestart.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie