Rond vraag bij Rover 75 bezitters over roest aan de motorkap

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Rond vraag bij Rover 75 bezitters over roest aan de motorkap

Bericht door Eric27 »

Ik rijd sinds 2002 Rover 75 CDt.
Inmiddels ben ik met de vierde Rover 75 bezig en mijn schoonzoon rijdt inmiddels ook een Rover 75 CDt.
Alle modellen waren of zijn van het bouwjaar 2000 en vier van deze auto,s heb ik roest aan de rechter voorzijde van de motorkap.
Afgelopen maand heb ik een motorkap daarbij de roest losgemaakt en blijkt dat het van binnen uit komt en daar alles rot is.
Deze motorkap heb ik zelf weer in elkaar gelast zodat deze weer een poosje mee kan.

Nu was ik deze vakantie in Engeland bij een T4 goeroe en deze had behoorlijk wat Rover 75 staan en heb hem gevraagd of hij dit probleem herkende.
Antwoord nee het kwam daar nagenoeg niet voor.

Is dit nu een probleem die bij enkele Rover 75 voorkomen en is dit bij latere modellen niet zo?

Mijn vraag aan jullie Rover 75 rijders wie heeft last van roest aan de rechter voorzijde van de motorkap?
Zo ja van wat voor bouwjaar is die auto en zo nee van welk bouwjaar is die auto?

Eric.
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Re: Rond vraag bij Rover 75 bezitters over roest aan de moto

Bericht door Pim »

Eric,

Roest aan de voorzijde van de motorkap precies boven de koplampen rechts of links is een niet onbekend fenomeen.
Het is zaak de feldsnaad welke aan de aan de onderzijde van de motorkap zit precies boven de koplampen goed schoon te houden en in de gaten te houden.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: Rond vraag bij Rover 75 bezitters over roest aan de moto

Bericht door zwelgje »

Hier ook een (bj99)met links en rechts voor op de motorkap bobbels door roest van binnen in.
Een tweede(bj2000) heb ik op tijd kunnen behandelen, anders zou die dat ook hebben.
Derde (bj2003) heeft dit niet.
Denk gelezen te hebben dat ze allemaal in de eerste fabriek dit probleem kunnen hebben.
Later gebouwd in Longbridge zijn de motorkappen beter roest behandeld.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
MG-R Addict
Berichten: 238
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss

Re: Rond vraag bij Rover 75 bezitters over roest aan de moto

Bericht door Mr. Dj M. »

De Longbridge modellen, hebben voor zo ver ik weet inderdaad nooit roest issues. Natuurlijk ontstaan het wel, maar geen vaste plekken op de zwarte metalen delen van de B stijlen en de chromen handgrepen na.
Afbeelding
Plaats reactie