BMW E46 navi op Rover 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
galleria rover
MG-R Regular
Berichten: 62
Lid geworden op: za feb 27, 2010 10:34 pm
Woonplaats: Zwartsluis

BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door galleria rover »

Goedemorgen,

Van de week liep ik bij toeval een zwarte Rover 75 tegen 't lijf op een autosloop.
Deze was voorzien van een origineel navi systeem.(met kleurenscherm highline meende ik)
Ik wilde deze onderdelen graag hebben! Echter dacht de sloper daar anders over. De auto moest in zijn geheel verkocht worden. Jammer want hier heb ik geen ruimte voor. Wel interesant voor iemand anders misschien? Hij had ook een harmann en cardon systeem(!) de auto stond bij sloperij gaos in Emmeloord mocht er iemand geïnteresseerd zijn.

Anyway, nu de vraag! BMW heeft lang 't zelfde systeem toegepast. Is dit één op één uitwisselbaar?
Wat ik me ook afvraag, kan ik hem zo aansluiten en gebruiken? Navigatie interesseert mij niet zoveel aangezien de kaarten toch erg verouderd zijn. Ik wil hem enkel voor radio gebruiken. Kan dit zonder de halve auto uit elkaar te schroeven?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Galleria Rover
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door arjan_m »

Het systeem is inderdaad één-op-één uitwisselbaar, technisch geheel gelijk.

Achteraf inbouwen in heel goed mogelijk, ik heb het bij diverse 75's / LandRover en BMW's gedaan.
Het is wel een klus, de eerste keer heb ik het in 3 uur gedaan, nu ben ik binnen twee uur klaar.
De voorstoelen hoeven er niet uit, wel een stuk vloerbedekking en in de

Wat je moet hebben is:
- de kabelboom (achteraf een zgn. retrofit-kabelboom bestellen is het makkelijkst, deze sluit je aan op de bestaande radio aansluiting)
- Radiomodule (voorkeur BMW BM24)
- Navigatiemodule (MK3-MK4 -> BMW of (Land)Rover-module
- evt. TV-module (ligt aan de kabelboom, heb je verder niets meer aan)
- Scherm 4:3 of 16:9 (BMW of Rover)
- Beugels voor de modules in de kofferbak
- Bekleding kofferbak voor navigatiemodule

Je heb wel alle apparaten nodig (op de TV-module na), anders functioneert het systeem niet.

Maar er zijn ook mooie alternatieven, zoek eens op Navall 2 /3 Rover 75 op Google.
Dat is één apparaat welke je kunt omwisselen met je huidige radio.

Hoewel ik het HighLine systeem meer periodecorrect vind voor een 75, zijn deze apparaten ook erg fijn / handig in het gebruik met alle functies van 2016 (SD kaart, Bluetooth, GPS, Internet, MP3, video, achteruitcamera)

Afbeelding

Afbeelding
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door mixtuurorgel »

Mijn auto heeft een Zenec navigatie, Zwitsers werkt prima, er kan een achteruitrijcamera op aangesloten worden, heeft geen prioriteit mijn vrouw klaagt er nogal eens over dat de auto zo'n bakbeest is, vooral met parkeren.
Nu schijnt het dat zo'n camera ook via een bluetooth verbinding zou werken, weet iemand daar wat van?.
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door zwelgje »

Wat moet die sloper kosten? Wat zijn de verdere details (motor, interieur, etc). Denk ik dan gelijk, impuls gedachte.
Rij zelf in een zwarte 75 automaat met alle luxe en die gaat niet (=nooit) meer weg.
Zelf ook nog geen plek om een sloper neer te zetten, maar waar een wil (=Rover) is een weg (=schuur).
Want het is altijd handig zaken in de juiste kleur PMF te hebben.

Zelf highline inbouwen is een redelijk klusje zoals je hier al ziet.
Kabelbomen in de verschillende versies zijn soms verschillend! En daar zitten soms ook nog variaties op....
Omgekeerd ook, als je in een highline iets anders wil inbouwen, dan komt daar ook het een en ander bij kijken want alles zit in de kofferbak, inclusief de bekabeling/aansluitingen.

Misschien kunnen we een deal doen als ik die eventueel koop ;-)

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door hAz »

De Highline navigatie werkt gewoon met de nieuwste Navteq/VDO kaarten = dus niet verouderd.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Gebruikersavatar
galleria rover
MG-R Regular
Berichten: 62
Lid geworden op: za feb 27, 2010 10:34 pm
Woonplaats: Zwartsluis

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door galleria rover »

Bedankt voor alle info!

De sloper was een 2.0 V6 met een zwart interieur (stof) en hij moest in eerste instantie nog €600 kosten. Er stond 290 dkm op de klok. Ik heb al een sloper en nog 1 wordt mij iets te veel!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Re: BMW E46 navi op Rover 75

Bericht door tomcat.t16 »

Als je al highline hebt is alles 1 op 1 uitwisselbaar. Ik heb nog highline schermen te koop met CD speler (BMW 16:9) en TV tuner.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie