opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 surogaat

75 en 75 Tourer
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 suro

Bericht door Greccehus »

Interessant... Je hebt dus alleen die TOAF-tool nodig? Niet de LCM, SMAC of SRS?
Henk R75
MG-R Regular
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 5:57 pm
Woonplaats: Oldenzaal

Re: opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 surogaat

Bericht door Henk R75 »

Ik heb het kabeltje (BAM pagina 1) ook besteld. Best benieuwd naar de mogelijkheden. Is het tunen van een CDTi ook op deze wijze te doen?
.... historie;

...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
Frankieboy
MG-R Regular
Berichten: 72
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 11:02 pm
Woonplaats: Hilversum

Re: opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 surogaat

Bericht door Frankieboy »

Automaic folding rearview mirror

A "Must Have" gatget...

Ik zelf heb de electrische inklapbare spiegels voor een accesoire uitbreiding op mijn R75 uit England meegenomen. Lachen want die Engelsen weten allemaal (ook de sloperijen) dat iedere electrisch inklapbare spiegelset en dus ook de onderdelen daarvan door hun exclusiviteit way overpriced zijn en haken daarop in. Leve Google...al heeft dat als voordeel dat er in ieder geval een klein aanbod is en het niet in de schredder verdwijnt. Losse delen zoals de twee eenvoudige dunne kabelklustertjes (van de spiegels naar de eerste multikabelverbinding) met bijbehorende stekkertjes worden soms zelfs los verkocht voor 35 pomd en een bedieningspaneel met originele in-uitklap schakelaar er op zit al snel rond de 60 pond. Dan hebben we het nog niet over de spiegels zelf. Handig is het dus als het kan een complete set te kopen. Wie geduld heeft heeft soms een gelukje van 175 pond excusief verzendkosten die er Brexit of niet....vaak ook niet om liegt. Hoe dan ook ik ben er reuze blij mee en ik heb meteen maar een hele kabelboom meegenomen voor zowel de bediening van de electrische stoelen en de verwarming daarvan zodat ik thuis alle aanpasinngen op originele wijze kon gaan aanpassen. Na een dag of vier werk was alles aangesloten en werkt sinds jaar en dag 100%. 8)

Side Mirror Automatic Lock Folding Kit

Natuurlijk ben ik ook op zoek gegaan naar een inbouwsetje voor de spiegels auomatisch te laten in en uitklappen. Ben zoiets tegengekomen op Aliexpress en voor nog geen 12 euro en met wat geduld heb je dat met twee weken bij je thuis liggen. Leuk dus als je dan de spiegels al op afstand aanstuurt door de electrische deursloten. Bovendien zit er een leersysteem in dat zorgt dat veelvuldige herhaalaansturingen binnen te korte tijd de automatische aansturing tijdelijk blokkeerd wat je natuurlijk met de standaard schakelaar kunt "over-rulen". Het setje is zichtbaar op de advertentie en laat wel een behoorlijke bos aansluitingen zien die je waarschijnlijk niet allemaal hoeft te benutten.

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 63782.html

Aliexpress biedt vele optie setjes zelfs met inbouw motoren voor in de spiegel zelf. Veel is gerelateerd aan BMW Lexus. Maar je vind ook complete spiegelsets. Automatic folding rear view miror zijn wat vaste sleutelwoorden in de Alie zoekbalk. Succes...

groet, Frank
Henk R75
MG-R Regular
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 5:57 pm
Woonplaats: Oldenzaal

Re: opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 surogaat

Bericht door Henk R75 »

Ondertussen heb ik het kabeltje ontvangen en mn eerste stappen met TOAF achter de rug.

Eerder heb ik al gelezen dat de koplampen automatisch aankunnen bij auto op contact of na het starten, dat is ook mij gelukt.
Echter 's avonds zal de dashboard verlichting toch met de lichtschakelaar ingeschakeld moeten worden. Er is geen mogelijkheid deze gelijk met de koplampen aan en uit te laten gaan?

Verder heb ik de digitale snelheid aan het infodisplay toegevoegd. Kan deze ook standaard oplichten als de auto gestart wordt? Nu blijft het scherm zwart.
Ook heb ik eens gezien dat deze alleen de waarde (met grote cijfers) weergeeft, bij mij zijn de cijfers kleiner en is ook km/h weergegeven.
Hoe kan ik de weergave met grote cijfers instellen?

Binnenkort eens verder kijken wat nog meer aan handige functionaliteiten is in te schakelen.
Iemand nog handige tips?

En zijn er al forumleden die de CDTi op deze wijze, met TOAF getuned hebben?
.... historie;

...tm 2012 een Saab 9-5 SE 2.0t- LPG,
Mercedes A-klasse CDI 170,
Saab 9-5 2.3,
Rover 75 CDTi club, automaat....
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: opties inschakelen ZT/75 plus storingen uitlezen T4 surogaat

Bericht door Docklands »

Er is geen mogelijkheid om de dashboard verlichting automatisch in te schakelen bij het omdraaien van het contact. Dit geschiedt helaas enkel met de schakelaar. Eigen het zelfs principe als bij de moderne auto's met DRL verlichting.
Plaats reactie