werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 benzi
werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 benzi
Iemand enig idee wat het verschil in verbruik is van een
Rover 75 2.0 diesel automaat.
rover 75 2.5 v6 benzine automaat
Ik heb het dan over het echte verbruik en niet wat in de brochures staat.
Ik zou eens willen weten wat het verschil zou zijn wat betreft de prijs van het verbruik na bijv 30 000 km rijden (gecombineerd)/
Als dit niet te veel is dan zou ik een wat sportievere motor wel zien zitten.
Rover 75 2.0 diesel automaat.
rover 75 2.5 v6 benzine automaat
Ik heb het dan over het echte verbruik en niet wat in de brochures staat.
Ik zou eens willen weten wat het verschil zou zijn wat betreft de prijs van het verbruik na bijv 30 000 km rijden (gecombineerd)/
Als dit niet te veel is dan zou ik een wat sportievere motor wel zien zitten.
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Geen ervaring met benzine 75.
Mijn diesel automaat met niet te gek doen en warm zijn, haalt 1:14 (mix van autoweg, buiten bebouwde kom en beetje dorp/stads verkeer).
Soms maar dat is op cruise control en lange afstanden kan het beter zijn (wel eens 1:17 gehaald).
Dit is met kilometerstand en liters tanken, de boordcomputer indien niet erop aangepast zal iets 'positiever' zijn, maar is niet de werkelijkheid.
De diesel automaat heeft een lange overbrenging en draait weinig toeren op snelheid en met de lock-up zijn de automaat verliezen vanaf 70km/uur bijna te niet gedaan. Benzine automaat heeft ook de lock-up in 5de, maar zal meer toeren maken.
Koud en alleen stadverkeer denk 1:10. En dan ook nog korte ritjes misschien zelfs erger, maar ben zelf per tank (meer dan 600km) nooit lager dan 1:12 uit gekomen.
Duitsland van het weekend, minder dan 1:10 maar dan staat het wijzertje op 200 als het kan.
Denk niet dat een 2.5 automaat gemiddeld beter dan 1:10 kan komen bij normale en af en toe vlotte rijstijl.
Beide rijden subliem
Rob
Mijn diesel automaat met niet te gek doen en warm zijn, haalt 1:14 (mix van autoweg, buiten bebouwde kom en beetje dorp/stads verkeer).
Soms maar dat is op cruise control en lange afstanden kan het beter zijn (wel eens 1:17 gehaald).
Dit is met kilometerstand en liters tanken, de boordcomputer indien niet erop aangepast zal iets 'positiever' zijn, maar is niet de werkelijkheid.
De diesel automaat heeft een lange overbrenging en draait weinig toeren op snelheid en met de lock-up zijn de automaat verliezen vanaf 70km/uur bijna te niet gedaan. Benzine automaat heeft ook de lock-up in 5de, maar zal meer toeren maken.
Koud en alleen stadverkeer denk 1:10. En dan ook nog korte ritjes misschien zelfs erger, maar ben zelf per tank (meer dan 600km) nooit lager dan 1:12 uit gekomen.
Duitsland van het weekend, minder dan 1:10 maar dan staat het wijzertje op 200 als het kan.
Denk niet dat een 2.5 automaat gemiddeld beter dan 1:10 kan komen bij normale en af en toe vlotte rijstijl.
Beide rijden subliem
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
ik rij op benzine 2.5 V6 korte afstanden 1:8. En ik doe niet zot
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Bedankt. Het wordt duidelijk een 2.0 diesel automaat
-
- MG-R Regular
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Sint Michielsgestel
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Laatst een test gedaan met mijn R75 cdt. Retourtje Brabant - Groningen met constante snelheid van 100-110 zonder files. Verbruik was 1 op 20,8.
Ik rijd veel lange afstanden en gemiddeld 1 op 18.
Ik rijd veel lange afstanden en gemiddeld 1 op 18.
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
zijn 2 comleet verschilende motoren.
diesel rijd je op Koppel, benzine op pk's
Bij 30k zou ik gaan voor een diesel, zon v6 zal uitkomen richting de 1 op 10, diesel richting de 1 op 15.
diesel rijd je op Koppel, benzine op pk's
Bij 30k zou ik gaan voor een diesel, zon v6 zal uitkomen richting de 1 op 10, diesel richting de 1 op 15.
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Ik heb geen 75, maar wel een 2.5 V6
Stad komt bij mij op 1:7
Snelweg op een 1:12 met 130.
Maar goed, ik rijd ook niet echt heel zuinig. Op snelwegen gauw 150 op teller en dan doet ie 1:10 ongeveer
Stad komt bij mij op 1:7
Snelweg op een 1:12 met 130.
Maar goed, ik rijd ook niet echt heel zuinig. Op snelwegen gauw 150 op teller en dan doet ie 1:10 ongeveer
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
snelheids duivel
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Dat valt reuze mee toch als je weet hoe had ie kan
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Krijg je dan geen boetes?
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Re: werkelijk verschil in gebruik tussen 2.0 diesel en 2.5 b
Voor de 75 2.5 V6 automaat moet je rekenen op 1 op 9,5 á 1 op 10 gemiddeld bij een normale rijstijl. 1 op 11,5 is goed haalbaar op lange stukken, reken op 1 op 9 voor kortere stukken.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue