Natte voeten

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Natte voeten

Bericht door jekvb »

Hallo,

Ik heb sinds al een paar weken last van water in de kofferbak.
Rijdend en stilstaand komt het naar binnen.
Intussen heb ik al nieuwe rubbers voor de achterklep aangelegd, maar dat helpt niet.
Als ik het plastic afdekplaatje op de rand van de achterklep wegtrek, zie ik miniscule straaltjes door de afdichting komen; het is niet veel, maar alles bij elkaar telt het toch aardig op.
Ik heb ook last van water bij de vloermatten voor en achter (een de chauffeurskant).
Het valt niet uit te maken of dit komt door de lekkage in de achterbak.

Het lijkt erop dat de achterbumper eraf moet om dit goed te onderzoeken, maar ik heb daarvoor de tools niet.
Veel garages bij mij in de buurt hebben geen zin in dit soort klussen. Weten jullie voor een bedrijf dat dit kan onderzoeken en repareren?

Tnx!
Rover SeventyFive 1.8
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Natte voeten

Bericht door Docklands »

Het zou ook de afdichting kunnen zijn in de hoeken van de kofferbak afdichting.
Die kitranden gaan na verloop van tijd allemaal kapot waardoor er water erdoorheen sijpelt.
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Natte voeten

Bericht door jekvb »

Docklands schreef:Het zou ook de afdichting kunnen zijn in de hoeken van de kofferbak afdichting.
Die kitranden gaan na verloop van tijd allemaal kapot waardoor er water erdoorheen sijpelt.
Thanks.
Spuit je in dat geval die kit van binnen uit in de randen/hoeken of van buiten af?
Hoe kom je daar het makkelijkst bij?
Rover SeventyFive 1.8
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Natte voeten

Bericht door Docklands »

Vandaag zal ik wel even een foto maken over de plek waar ik het over heb.
Persoonlijk zou ik het vanaf buitenaf kitten omdat er dan geen kans bestaat dat er vocht tussen de naden kan lopen.
Wat de kans op roest natuurlijk weer aanzienlijk vergroot.
Peter Sely
MG-R Addict
Berichten: 392
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
Woonplaats: België

Re: Natte voeten

Bericht door Peter Sely »

Heb ik zelf, net als vele anderen hier, ook gehad. Zoek eens in de berichtenhistoriek. Kan ook te maken hebben met de drains/aflopen die verstopt zitten.
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: Natte voeten

Bericht door zwelgje »

Kofferbak standaard plekken die kunnen en waarschijnlijk zeker eens gaan lekken:
- sierlijsten bevestiging zijkant. Losmaken, kit of de oude afdichtingen vervangen
- achterlichten. Of kit of nieuwe pakking. Heb zelf via de 75 club in Engeland van neopreen en geen last meer.
- clips aan de achterruit. Online zoeken en zien hoe er zonder de achteruit eruit te halen op de juiste plekken kit aangebracht kan worden.

Als je kofferbak vol loopt dan loopt het uiteindelijk tot onder de achterbank, dan wordt de vloer daar ook nat.
Voor, dan zijn de afvoeren in het schutbord verstopt en loopt er water via het interieurfilter naar binnen. Voor ons is dat meestal eerst de passagierszijde.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Natte voeten

Bericht door Eric27 »

Meestal komt het vocht bij de bestuurders stoel door een slecht gemonteerd rubber van de koppelingshoofdcilinder.
Dan loopt het water naar binnen de ondergrond absodeert het tot deze helemaal vol zit het gaat dan naar achteren.

Remedie het rubber goed monteren en klaar bent u met de lekkage in het interieur.
Wat een groter probleem is om de vloerbedekking weer droog te krijgen want daar zitten emmers water in.

Dan de achterbumper demonteren daar heb je niet veel gereedschap voor nodig volgens mij alleen een kruiskop schroevendraaier.
Volgens mij een 5 tal aan de bovenkant 3 stuks midden onder en aan ieder uiteinde aan de onderkant een schroef.
Deze twee willen nog wel eens vast zitten.
Alles los dan trek je de bumper aan zijkant uit de klemmen en hij is los.

Eric.
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Natte voeten

Bericht door jekvb »

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb intussen de lekkage gelokaliseerd door de auto scheef te parkeren, waarbij de achterbak als laagste punt. Het water blijft dan alleen maar achterin de bak. Ik zie dat er op verschillen de plekken het water binnenkomt. Ook de verhoogde delen waar de plank op steunt staan na een regenbui blank, en druppelt dan verder naar beneden. Dus de suggestie dat er op meerdere plekken de kit heeft los gelaten, inclusief de sierlijsten aan de zijkant, lijkt hier aan de hand te zijn.
Nu demonteren en de bak leegmaken.
Een aardige klus.
Rover SeventyFive 1.8
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Natte voeten

Bericht door bam »

Jan kijk ook even omhoog in de kofferbak naar je hoedenplank.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Natte voeten

Bericht door jekvb »

Hey Bas!
Daar komt niets vandaan.
Ik heb zojuist de sierstrippen achter afgeplakt om te zien of er bij de volgende buien nog steeds water binnenkomt.
We wachten af.....
Rover SeventyFive 1.8
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Natte voeten

Bericht door bam »

Als het nog steeds lekt kun je ook kranten neerleggen dan weet je ongeveer waar je het moet zoeken.
De achterlichten kunnen ook naar verloop van tijd gaan lekken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Natte voeten

Bericht door jekvb »

bam schreef:Als het nog steeds lekt kun je ook kranten neerleggen dan weet je ongeveer waar je het moet zoeken.
De achterlichten kunnen ook naar verloop van tijd gaan lekken.
Gisteren de sierstrippen afgeplakt en 80% minder water!
Maar er was duidelijk te zien dat er ook nog hemelwater via de achterlichten binnenkwam.
Voor zover mogelijk heb ik vandaag de achterlichten ook afgeplakt, maar er was weinig regen.
Morgen maar eens door een paar flinke buien rijden, dan is de oorzaak van meeste lekkage denk ik wel opgespoord.
Rover SeventyFive 1.8
Peter Sely
MG-R Addict
Berichten: 392
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
Woonplaats: België

Re: Natte voeten

Bericht door Peter Sely »

Leuk dat je je ervaringen hier deelt, zo wordt de rest hier ook slimmer van.
Gebruikersavatar
jekvb
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Arnhem

Re: Natte voeten

Bericht door jekvb »

Peter Sely schreef:Leuk dat je je ervaringen hier deelt, zo wordt de rest hier ook slimmer van.
Ja, dat is wel de bedoeling van dit mooie forumpje.
Nadat ik de achterlichten en onder de bumper de naden opnieuw heb dichtgekit, heb ik geen last meer van lekkage.
Het was dus inderdaad verouderde kit, dit langzaam losliet waardoor al dat water naar binnen kwam.
Rover SeventyFive 1.8
Plaats reactie