Dynamo ???

75 en 75 Tourer
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Ja dat moet 700 zijn.
Tik foutje in de ochtend.
Eric
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi,

Ik zit ongeveer op 333.000 km nu.

Hier mijn lijstje met aandachtspunten tot op heden:

http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... pic&t=8722

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

Bericht door Eckard »

Ik zit nu op 412.000 km en gekocht bij 125.000 km

De onderhoudskosten afgelopen 5 jaar waren 0,048 euro per kilometer.

Ik laat alles doen in biesthoutakker.

In vergelijking met andere merken is dit niet duur.

Naast regulier onderhoud kom je wel eens uitschieters tegen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. De afschrijving is daarentegen nihil.
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Dynamo

Bericht door Berserker »

De 75 vanochtend weer opgehaald, na een krukaspoulie en multiriemwissel gisteren.
De zaak liep weer naar behoren en in stilte.
Thuis aangekomen zelf even kijken naar de motor, trek aan de motorkapontgrendeling ,ik hoor een tik, en het klepje is dood en blijft hangen.
Horrorstory's gelezen daarover, met de dood in het hart naar de Rovergarage , binnen twee minuten open, en zonder geweld, alleen een weetje van de professional zonder gereedschap of zo.
Het huisje waar het verdeelblokje in schuift was losgelaten, simpel.
Zou het zelf nu ook kunnen, maar hoop wel dat alle ellende voorlopig wegblijft.
En het rijden in de 75 is toch wel erg comfortabel.

Gr. Fred
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

Bericht door Eckard »

Ieder zijn vak.

Kun je deze reparatie weer voorlopig van het lijstje afstrepen. Mijn dynamo zit er al 412.000 km er in. Deze gaat het een keer begeven, dat is bekend.

Gewoon afwachten zolang de onderhoudskosten beneden niveau blijven en een alternatief altijd veel duurder is.

Grote voordeel is dat een R75 nooit gaat vervelen zoals zoveel andere grijze muizen.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Helemaal met eens.
De rover 75 is een witte raaf onder de auto's.

Eric
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Dynamo

Bericht door Berserker »

Hallo Rovervrienden, de 75 rijdt nu weer prettig na alle toestanden (en kosten) van afgelopen maand
Ik hoop dat ik voorlopig niet meer aan de beurt kom, doet het afkloppen op hout.

Wat anders, ik had een tijdje geleden mijn stuurwiel opgekalefaterd, zag er toen goed uit, maar nu ziet hij er weer uit alsof hij uit zee is aangespoeld.
Is er toevallig een medelid dat nog een ander en beter, liefst houten stuurwiel heeft liggen ter overname ?
Ik hoor het graag !

Gr. Fred
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Dynamo

Bericht door Berserker »

Never ending story, vanmiddag wilden we even naar de stad, airco aan, stuur gelijk zwaar draaien, lampje van dynamo aan, beetje apart geluid vanonder de motorkap.
Bij de garage denken ze dat de poeli slipt ??? pas vervangen ( 4 dagen geleden).
Zo langzamerhand komt wel het eind in zicht, als het een paard was zou je het met een geweerschot uit z'n lijden helpen.
Je kan het niet meer vertrouwen, ik ben hem zat !!

Gr. Fred
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

Ik twijfel eerder aan de jouw garage..
Het is vreemd dat jij elke keer problemen met hetzelfde onderdeel krijgt als dat net is vervangen. Ik zou overstappen naar een andere garage imo.
Afbeelding
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

koop maar eens een ander met zoveel kilometer eens kijken wat je daar voor onderhoud aan krijgt.
En als je een ander koopt ben je met 500 euro ook niet klaar en andermans ellende.
Laat het onderhoud doen door iemand die verstand heeft van dit soort auto's en dan valt het best wel mee.

Eric.
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

Bericht door Eckard »

Helemaal eens met Eric. Vele garages rommelen maar wat aan en kennen deze auto's niet. Ze prutsen maar wat en de ellende wordt alleen maar erger.
Om maar te zwijgen van de verkeerde onderdelen omdat ze de juiste kanalen niet kennen.
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Dynamo

Bericht door Berserker »

Hallo. ja ik denk wel dat mijn voorgangers gelijk hebben vwb de onderdelen en de kennis van een hoop garages.
Maar ja, het is allemaal mensenwerk, en ik heb ook wel eens uitglijders gehoord en meegemaakt van dure merkgarages, in de grote glanzende glaspaleizen, waar als je deurknop vastpakt de kassa al gaat tellen.

De nieuwe poulie die gemonteerd was bleek niet goed te zijn, en zodra ik de airco aanzette ging hij slippen,of eigenlijk stil te staan.

Maar dit gebeurde allemaal aan een BMW motor, en die is toch niet zo speciaal ?

Verder heeft de garage waar dit gebeurde mij altijd goed en vriendelijk en vooral snel geholpen.
We zullen het er maar op houden dat dit onder de wet van Murphy is gevallen, en er het beste van hopen.

Ik meld me wel weer, mochten er nieuwe ontwikkelingen van het front zijn.

Groeten, Fred
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Bericht door zwelgje »

Blijkt dat veel nieuwe onderdelen niet de normale te verwachten kwaliteit hebben. Doe alles zelf en voor onderdelen kijk ik op het Engelse forum en welke merken/links/verkopers aanbevolen worden. Krukaspoelie alleen die van corteco bijvoorbeeld.

Jammer dat de reparatie niet in één keer goed gegaan is. Zoals gezegd als je het voor het eerst doet of de wagens niet goed kent, dan kunnen er samen met slechte nieuwe onderdelen op korte termijn zelfde en ergere problemen ontstaan.

De enige twee lastige die ik ken, buiten zaken met motoren:
- koppeling, hopelijk dat die metalen slaafcilinder er gaat komen. Al één metalen hoofdkoppelingcilinder geplaatst, originele plastic versie lekte binnen 3000km/jaartje weer. Bij vroege automaten kan er ook iets mis zijn, maar kan met alles in de auto gerepareerd worden.
- dynamo, alleen omdat het lastig is. Twee oplossingen: revisie van diodepack en koolborstels met de dynamo nog aan de motor. Tweede:Vooraf, heb alleen diesels en weet het niet voor de benzine versies. Dynamo van boven vervangen (stuurbekrachtigingspomp aan de kant en dan is het mij gelukt), blijkt niet bij alle 75s te kunnen. Beste is voorkomen: dynamo's gaan bijna niet stuk, het is meestal door vloeistof die erop lekt: oliefilter vervangen is een beruchte, dus doeken erop etc en ATF die lekt van het stuurbekrachtigingsreservoir en via de hydraulische leidingen precies op de dynamo komt!


Het zijn hele goede auto's en bij goed onderhoud gaan ze net zolang als vroegere volvo's mee. Rover toch mooier en fijner mee te rijden ;)

Nog veel rijplezier, Rob :D
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Berserker »

Hallo Zwelgje, ik ben het met je eens dat autorijden geld kost, wat voor merk of uitvoering je ook hebt.
Maar er zijn een hoop namaak onderdelen op de markt.
Tot in China maken ze neponderdelen voor Europesche auto's.
Waarmee niet gezegd is dat het allemaal slecht is.
In hele dure Amerikaanse, Duitse en Engelse audioapparatuur en electronische apparaten zitten ook Chinese componenten.
Zoek maar eens op Google naar Alibaba of China Trading, een aparte wereld.

Er is overigens ook een hele grote ondergrondse handel in nep vliegtuigonderdelen met vervalste veiligheidscertificaten, die in orginele staat soms honderden dollars voor een bout kosten, maar als nepper 80 dollar, is ooit op National Geografic op de TV geweest.
En dat zal ook wel voor auto onderdelen gelden, alleen is het probleem wat groter in een vliegtuig dan in een auto wanneer er iets afbreekt of niet functioneert.
Maar goed, als je wat aan je dieselmotor hebt moet dat voor de meeste garages toch gesneden koek zijn, want BMW.
En er zijn ook garages die onderdelen van de sloop halen en daar nieuw voor rekenen.

Zo is er altijd wat, in ieder geval prettig weekend, gr. Fred
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Bericht door falco »

met alles wat ik lees ben ik toch maar blij met mijn standaard 1.8 benzine motor, je kan bijna bij alles zonder te veel ellende en wat byzonder is er zit na 218dkm nog steeds de eerste koppakking in! overigens ben ik wel in 4 jaar al 13d euro kwijt aan reparaties maar alles met liefde betaald.
groetjes,
Falco
Berserker
MG-R Fanatic
Berichten: 113
Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Berserker »

Hallo Falco.zeg me dat ik het fout gelezen heb, maar 13000 Euro reparatiekosten in 4 jaar tijd, dat is 270 Euro per maand.
Lijkt me een beetje veel, of vergis ik mij, en had ik dat laatste glas wijn toch moeten afslaan ?
Plaats reactie